کتابخانه شخصي مرحوم آيت الله سيد جعفر مرقاتي از علماي برجسته کشورمان به گنجينه کتاب حوزه علميه نمازي خوي اهدا شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از اروميه ، مرحوم آيت الله مرقاتي در سال 1309 در خوي متولد شد و در مدت 75  سال عمر پر برکت خويش بيش از 30 جلد کتاب تاليف کرد که هنوز  برخي از آنها به چاپ نرسيده است .
فرزند مرحوم آيت الله مرقاتي تعداد کتب اهدايي به گنجينه کتاب حوزه علميه نماز خوي را يکهزار و 500 جلد با يکهزار و 266 عنوان اعلام کرد و گفت : کتب چاپ سنگي و آثار ارزشمندي از علماي بزرگ اسلام در بين اين کتابها به چشم مي خورد که بر اساس وصيت پدرم به اين حوزه اهدا شد .
بيش از 100 جلد از اين کتابها  با چاپ سنگي است که قدمت برخي از آنها به بيش از يک سده مي رسد و منابع اصلي و مهم در علم فقه تفسير و کلام به شمار مي آيند .
کتابخانه حوزه علميه نمازي خوي که اينک ميزبان کتب اين عالم رباني است با يکهزار و 100 نسخه خطي و بيش از سه هزار جلد کتاب چاپ سنگي و 40 هزار جلد کتاب چاپي از گنجينه هاي غني کتاب در کشورمان محسوب مي شود .
رئيس حوزه علميه خوي گفت : بخش مهمي از اين کتابها اهدايي علماي بزرگ همين شهرستان از جمله شهيد انقلاب مشروطه آيت الله حاج ميرزا ابراهيم شهيد و مرحوم آيت الله شهيدي هستند .
حجت الاسلام شکوري افزود : کتابهايي که در سالهاي اخير از طرف  علماي بزرگ و برخي خيرين به گنجينه  کتاب حوزه علميه نمازي خوي اهدا شده است به بيش از 10 هزار جلد مي رسد . /ج2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.