استاندار تهران با اشاره به این که هر هفته یک برنامه افتتاح مسکن مهر داریم گفت: امسال 65 هزار مسکن مهر در استان تهران را تکمیل و تحویل می دهیم.

مرتضی تمدن در گفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران  توضیحاتی در مورد مسکن مهر و نهضت کشاورزی در استان تهران و ارائه تسهیلات ویژه برای بخش صنعت و تولید داد و گفت: امسال 65 هزار مسکن مهر در استان تهران را تکمیل و تحویل می دهیم.
هر هفته یک برنامه افتتاح مسکن مهر داریم
استاندار تهران با بیان اینکه از اواخر سال گذشته به دنبال تکمیل طرح های نیمه کاره مسکن مهر و شروع طرح های جدید بوده ایم اظهار کرد: با بخش های مختلف هماهنگی های لازم به عمل آمده تا 65 هزار مسکن مهر استان همراه با مسکن های دیگر در بخش مشارکتی و روستایی آماده و تا پایان سال تحویل داده شود.
وی با بیان اینکه از این هفته هدفگذاری های صورت گرفته برای تحویل مسکن مهر آغاز می شود اظهارامیدواری کرد که در پایان این هفته با حضور مسئولان ارشد افتتاحیه و تحویل 15 هزار واحد آماده تحویل در شهر جدید پرند را داشته باشیم که جزئیات این برنامه به محض قطعی شدن اعلام می شود.
تمدن اضافه کرد: قطعا از این هفته به بعد هر هفته با حضور خبرنگاران یک برنامه افتتاح خواهیم داشت و به این ترتیب از سهم 260 هزار واحد استان تهران که تا کنون 105 هزار واحد آن به بهره برداری رسیده 65 واحد دیگر آماده خواهد شد و مابقی در سال 92 و تا پایان دولت دهم تحویل داده می شود.
وی تاکید کرد: هر میزان عرضه مسکن در بخشهای مختلف از جمله مسکن مهر افزایش یابد تاثیر زیادی بر قیمت مسکن، اجاره بها و زمین خواهد داشت و از رشد حباب وار آن جلوگیری می کند.
استاندار تهران سیاست دیگر دولت را حرکت به سمت تولید مسکن ویژه در شهر تهران به عنوان پایتخت اعلام کرد و گفت: تا کنون وزیر مسکن راه و شهرسازی در مورد این موضوع توضیحاتی را ارائه کرده است و من دیگر در مورد قیمت، زمان و مقدار آن صحبت نمی کنم اما هرچه قدر از مباحث تئوریک در این مورد خارج شویم زودتر وارد بخش اجرایی خواهیم شد.
وی با اشاره به برخی از اظهارات در مورد اجرا نشدن این طرح در شهر تهران و تئوری بودن این مباحث خاطر نشان کرد: این طرح از همان ابتدا با سرعت در تهرانسر و تهرانپارس آغاز شد و در دو نقطه دیگر پیرامون و داخل شهر تهران از نظر سطح کاربری برای مسکن در دست مطالعه است و هرچقدر این مطالعه زودتر به نتیجه برسد روند ساخت نیز زودتر آغاز خواهد شد.
یکصد هزار مسکن ویژه در تهران احداث می شود
تمدن هدفگذاری مسکن ویژه در شهر تهران را یکصد هزار واحد اعلام کرد و گفت: متاسفانه هنوز در شهر تهران تقاضا نسبت به عرضه مسکن فزونی دارد و هنوز در برخی از مقاطع سال شاهد التهاب در قیمت های مسکن شهر تهران هستیم و از نظر ما مسکن ویژه روشی عقلانی برای حل مشکل مسکن در شهر تهران است.
موج جدید تولید مسکن مهر متناسب با تقاضاهای جدید
استاندار تهران در عین حال از موج جدید تولید مسکن مهر متناسب با تقاضاهای جدید خبر داد و گفت: بسیاری از پروژه هایی که در شهرهای مختلف استان به نتیجه رسیده اند، همچنان با تقاضاهای جدید مسکن مواجه هستند و اگر احساس کنیم تقاضاهای جدید واقعی است و نیاز به تولید و دور جدید تولید مسکن مهر وجود دارد این پروژه ها را آغاز می کنیم.
وی افزود: در حال حاضر در شهر جدید پردیس ثبت نام برای مسکن مهر انجام می شود و در سایر شهرها نیز به فرمانداران اعلام کرده ایم تا در صورت اعلام تقاضای جدید برای مسکن مهر، تقاضاها به شورای مسکن استان ارائه شده و در صورت تایید برای دور جدید اقدام کنیم.
حواسمان به احتمال مهاجرت در کنار سیاست های تولید مسکن جدید هست
استاندار تهران با تاکید بر اینکه سیاست های تولید مسکن در استان تهران تحت برنامه ای تعریف شده پیش می رود و مسکن ویژه برای مردم و ساکنان شهر تهران و مسکن مهر برای ساکنان همان شهرهاست، خاطر نشان کرد: تا جایی که امکان داشته باشد تلاش می کنیم که این سیاست ها موجب تشویق و ترغیب ساکنان شهرهای دیگر نشود.
وی در پاسخ به سوالی در رابطه با ملاک استانداری در تعیین این پروژه ها و ساکنان مسکن مهر یا ویژه خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از مهاجرت از شهرهای دیگر در دور جدید ساخت مسکن مهر حتما این امکانات را به کسانی می دهیم که سکونت آنها در شهر تهران اثبات شده باشد و حضورشان در محل آن منطقه در بازه زمانی مشخصی که احتمالا پنج سال است باشد.
وی افزود: این تسهیلات با نظر فرمانداری و وزارت راه و شهرسازی و تعاونی های مربوطه کنترل می شود و تا زمانی که موضوع اقامت طولانی مدت آنها در شهر یا استان مربوطه و مقیم بودن در تهران تایید نشود هیچ تسهیلاتی ارائه نخواهد شد البته ما و شما می دانیم که این کنترل و پیگیری بسیار سخت است و ما نیز مجبوریم اقدامات سخت گیرانه ای را انجام دهیم.
بسته حمایتی از صنعت و تولید استان همچنان اولویت دارد
سیستم بانکی موظف به استمهال وام های برخی صنایع شده است
استاندار تهران همچنین در مورد استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای کمک به صنایعی که نیاز به سرمایه در گردش و یا توسعه خطوط و یا نوسازی مجموعه تولیدی دارند توضیح داد: معرفی واحدهای تولیدی که بدون اشکال خاص نیاز به این کمک ها دارند از ابتدای سال آغاز شده و تا کنون بیست واحد تولیدی به بانک ها معرفی شده اند.
وی گفت: منابع در اختیار بانک صنعت و معدن قرار گرفته و متقاضیان پس از بررسی شرایطشان در کارگروه مربوطه و تایید شرایط به بانک ها به صورت تدریجی معرفی می شوند و روند معرفی این واحدها در طول سال ادامه خواهد داشت.
تمدن تصریح کرد: 600 میلیارد ریال در این مرحله برای استان تهران در بخش حمایت از واحدهای صنعتی و آسیب پذیر اختصاص داده شده تا اگر به دلایل موجه دچار مشکل و یا رکود شدند، به جریان تولید بازگردانده شوند./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار