سارقان حرفه ای مغازه های شهرستان چالوس که تبحر ویژه ای در بازکردن قفل شیشه های سکوریتی داشتند ، با تلاش ماموران پلیس آگاهی این شهرستان به دام افتادند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران به نقل از پلیس آگاهی ناجا ، سرهنگ محمد عظیمی در مورد این پرونده توضیح داد : روز اول خردادماه سال جاری، عوامل انتظامي شهرستان چالوس اقدام به برقراري ايست و بازرسی در محور كندوان نمودند که در همان ساعات اولیه ،مشاهده کردند که راكب يك دستگاه موتوسيكلت به محض رويت ماموران مسیر خود را تغییر داد وبه سمت چالوس اقدام به فرار کرد .
ماموران این نیرو با مشکوک شدن به این مورد ، برای دستگیری راکب موتور سیکلت به تعقیب وی اقدام کردند که در جریان این تعقیب و گریز ، فرد مظنون تعادل موتوسيكلت را  از دست داده و به زمين افتاد . اما زماني كه ماموران به وی نزدیک شدند ، این فرد با يك قبضه كارد كمري به ماموران حمله کرد . اما با تدابیر ویژه ای که ماموران اتخاذ کردند ،  موفق به خلع سلاح و دستگيري وي گرديدند.
در ادامه از ترك موتوسيكلت ، يك كارتن محتوي 8 دستگاه ضبط صوت خودرو کشف گردید و شخص دستگير شده به همراه اموال مكشوفه به پليس آگاهي شهرستان انتقال داده شد .
 متهم در اداره آگاهی خود را " خليل د "و اهل كرج معرفي کرد و منكر هرگونه سرقتي شد . اما باجستجو در بانک اطلاعاتی پلیس ، مشخص شد كه وی داراي 3 فقره سابقه كيفري مي‌باشد .
با مشخص شدن سوابق متهم ، وی نهایتا اعتراف کرد كه حدود 4 روز قبل و به اتفاق دو تن ديگر از دوستانش به اسامي "حسن ز " و "اسماعيل م "که آنها هم ساکن کرج هستند ، با موتوسيكلت به چالوس آمده و اقدام به سرقت از مغازه‌هايي كه شيشه سكوريت داشته و صاحبان آنها جهت صرف نهار با بستن شيشه سكوريت از مغازه خارج مي‌شدند ، مي‌نمودند .
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران در ادامه گفت :  شگرد آنها به اين صورت بود كه یکی از آنها با يك قبضه كارد به راحتي قفل شيشه سكوريت را شكسته و آنهاوارد مغازه مي‌شدند و وجه نقد و لوازم سبك را سرقت می کردند و در صورت دسترسي به كليد گاو صندوق محتويات آن را نیز خالي مي‌كردند .
این سارقان حرفه ای با اين روش اقدام به 6 فقره سرقت نموده و در پایان دو نفر از سارقین ، اموال مسروقه را  به وسيله اتوموبیل به كرج انتقال داده و نفر دیگر قصد داشت با موتوسيكلت به شهر خود برگردد كه دستگير شد.
با دستگیری هر سه عضو باند سرقت از مغازه های شیشه سکوریتی چالوس ، پرونده در حال تکمیل و ارجاع به محاکم قضائی است./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار