مدیر كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان از تخصیص 42 میلیون و 58 هزار و 500 دلارسهمیه ارزی عادی به تعاونی های مرزنشین استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ،خوزستان سیدخلف موسوی در جلسه كمیسیون ماده 5 استان افزود: درهمین راستا تعداد 33 شركت تعاونی مرزنشین با 339 هزار و 517 عضو و جمعیتی افزون بر یك میلیون و 567 هزار و 792 نفر برای دریافت سهمیه ارزی معرفی شده اند.

وی با تاكید بر این نكته كه مرزنشینان سنگربانان مرزها و حافظ امنیت مناطق مرزی هستند تصریح كرد: تعاونی‌های مرزنشین خوزستان باید به گونه‌ای عمل كنند كه در صورت حذف سهمیه ارزی باز هم بتوانند برای رفاه حال اعضای خود تجارت كنند.

موسوی گفت: بازرگانان و تجار سراسر كشور با استفاده از همجواری با كشورهای خلیج فارس به ویژه عراق و با فعالیت در بازارچه های مرزی و بهره‌گیری از منابع بانكی، میلیاردها تومان صادرات و واردات انجام می دهند، اما تعاونی های مرزنشین كه كار اصلی شان صادرات و واردات است، چرا نباید بتوانند از این منابع و امكانات استفاده كنند.

مدیر كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان، تعاونی های مرزنشینان را دارای سابقه روشن درارایه خدمات به ساكنان مناطق مرزی برشمرد و اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس، تعاونی های مرزنشینان علاوه بر ارایه خدمات به مردم و نیز تلاش برای حل مشكل آنان، برخی از نیازمندی های جبهه ها را نیز تامین می كردند.

وی فروش سهمیه ارزی تعاونی‌های مرزنشین به اشخاص حقیقی و حقوقی یا واسطه و تجار را غیرقانونی خواند و تاكید كرد: با افرادی كه اقدام به فروش سهمیه ارزی تعاونی‌های مرزنشین به اشخاص كنند برخورد می شود.

مدیر كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان بر ضرورت همكاری همه ی واحدهای مرتبط با بخش تعاونی برای گرامی داشت هفته ی تعاون تاكید كرد.

مهندس موسوی در پایان بر لزوم ارایه ی سیاست های تشویقی به تعاونی های فعال مرزنشینان كه صادرات موفقی دارند، برخورداری از معافیت های مالیاتی، ایجاد تشكل صادراتی متمركز در بخش تعاونی، رتبه بندی تعاونی های مرزنشین به منظور افزایش سهمیه و استفاده از مشوق ها و جوایز صادراتی و خارج نشدن كالاهای مازاد بر مصرف اعضای تعاونی های مرزنشینان از استان خوزستان تاكید كرد.

شایان ذكر است: هم اكنون تعداد 34 شركت تعاونی مرزنشینان با 344 هزار و 964 عضو كه یك میلیون و 243 هزار و 219 نفر را تحت تكفل دارند در زمینه ی صادرات و واردات كالا مشغول فعالیت اند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.