"رادیو تابستانه" فصل نوینی از نمو رسانه ای است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،تقریباً از سالیان گذشته تاکنون، با آغاز تابستان که فصل مسافرت های دل انگیز و خاطرات به یادماندنی نیز می باشد ، نیاز به برنامه ریزی بیشتررسانه ای در چهار چوب شبکه و یا کانالی مجزاء برای افزایش سطح آگاهی افراد احساس می شد . زیرا یکی از مهم ترین دغدغه های موجود امکان بهره برداری لازم ، مدیریت بهینه  و همچنین کاهش مشکلات گوناگون فرهنگی – اجتماعی در این ایام بوده است.
به همین خاطر با ابتکاری نوین و برای اولین بار در کشور معاونت صدا اقدام به راه اندازی شبکه ای کرده است که همراه علاقه مندان در فصل تابستان باشد . زیرا در این ایام همراه سوالات متعدد و گوناگونی در رابطه با چگونگی انجام سفر، نحوه مدیریت اوقات فراغت و مسائلی از این دست برای خانواده ها وجود داشته که رسانه ملی براساس وظیفه خود این نیازها را پاسخ داده است.
اما تاکنون به صورت منسجم و با برنامه ریزی های گسترده و دقت بیشتر به ظرفیت های پنهان و نیازهای نوین مخاطب کانال مشخصی برای این ایام وجود نداشته است . لذا می توان این ادعا را کرد که راه اندازی " رادیو تابستانه" فصل نوینی از نمو رسانه ای را نیز می تواند شامل بشود . به گونه ای که براساس اقتضائات و خلاء موجود در بستر جامعه رسانه با انجام تغییر در برخی قسمت ها ، آنچه که یک مخاطب در قالب های فردی، گروهی و ... نیاز دارد را ساماندهی کرده و به آن ارائه می کند  بر اساس مستندات و آمارهای موجود معاونت صدا هموراه در این بخش پیشتاز بوده است به گونه ای که هم اکنوندر این معاونت بیش از 20 کنال و شبکه عمومی ، اختصاصی و تخصصی در حوزه های مختلفی مانندک ورزش،فرهنگ،اقتصاد،بهداشت و سلامت،نمایش و موارد دیگر در حال فعالیت هستند که با طبع طیف وسیعی از مخاطبان همراه و همساز است.
مسلماً د راین فضا رسانه با برش زمانی دقیق و استفاده بهینه از ظرفیت های گوناگون در حوزه خود و فضای جامعه
می تواند فصل نوینی از اطلاع رسانی را ورق بزند.
زیرا در دنیای امروز که رسانه ها حرف اول و آخر را در بخش های مختلف جامعه می زنند، توجه ویژه به آنچه که گروه های مختف مخاطبان دارند، از اولویت های اصلی و برگ های برنده به حساب می آیند، اگر دقت کرده باشید بخش عمده ای از موفقیت های دامنه دار و کارآمدی یک رسانه در توجه به این موضوع بسیار مهم و کاربردی خلاصه می شود  از این رو معاونت صدا به عنوان رسانه ای پیشرو سهم قابل توجهی از این رسالت مهم را بر عهده دارد . زیرا امید آن می رود که در آینده ای نه چندان دور با تأسیس شبکه ها و کانال جدید رادیویی پاسخ مناسب و مقتضی به آنچه که جامعه به آن نیاز دارد از سوی معاونت صدا داده شود.
....و " رادیو تابستانه"
دوستداران رادیو ، تابستان 91 را به نحوی دیگر تجربه می کنند و لحظات خاطره انگیز گرم خود را همراه با " رادیو تابستانه " ثبت می نمایند.
به همت معاونت صدا با آغاز تابستان در راستای آشنایی بیشتر مخاطبان با آنچه که حول محور تعطیلات و اوقات فراغت در جریان است،" رادیو تابستانه" با تولید و پخش برنامه های گوناگون سعی  در هدایت بهتر و بیشتر علاقه مندان دارد.
رادیو تابستانه که میهمان سه ماهه مردم است با تولید و پخش برنامه های مختلف در چهارچوب های گوناگون اطلاع رسانی عمومی، راهنمای آموزشی ، معرفی مراکر تفریحی و ورزشی، اعلام  وضعیت جاده ای کشور، جاذبه های گردشگری ، سیاحتی و زیارتی ،اعلام وضعیت آب و هوا ، اعلام زمان حرکت قطار و هواپیما ، اخبار جاده ای و سایر موراد دیگر نقش مهم و راهبردی در راستای افزایش ضریب آگاهی مردم ایفا می کند.
رادیو به خاطر مزایای بسیار منند قابل دسترس بودن ، مطابق بودن با شرایط مخاطب، امکان استفاده و به کارگیری در حین حرکت و موارد بسیار دیگر همراه مهربانی خواهد بود که بالقوه مهارت و دانش افراد را سیر صعودی ببخشد.
رادیو تابستانه که بر روی موج FM ردیف 5/105 مگاهرتز و در تهران شنیده می شود، این امکان را برای علاقه مندان مهیا کرده است که به صورت تصویری و از هر کجای دنیا بر روی اینترنت هم در دسترس قرار گیرد .به گونه ای که علاوه بر کامپیوتر ، لب تاب و حتی تلفن های همراه که امکان اتصال به اینترنت را دارند به صورت همزمان با پخش صوتی به صورت تصویری نیز برنامه های مختلفی برای مخاطبان پخش می کند./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار