عضو خبرگان رهبری با بیان این که در سیاست باید نیت خالص داشت گفت: در سیاست، حرف اول را حفظ حدود الهی می‌زند و در این صورت دخالت در سیاست جهاد اصغر است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، آیت الله محی الدین حائری شیرازی، در نشست رابطه اخلاق و سیاست، حدود الهی را مهم‌ترین عرصه‌های شناخت خدا معرفی کرد و اذعان داشت:‌در مسائلی چون جهاد اصغر، باید انسان‌ها شناخت پیدا کنند که حفظ حدود الهی در ارزش‌ها و ارزش‌گذاری‌ها دخیل است. به این معنی که اگر جهاد اصغر در راه حفظ حدود الهی باشد، رستگاری است.

وی با بیان این که دخالت در سیاست نیز جهاد اصغر است، افزود: اگر مبارزات در این عرصه توسط حافظان حدود الهی انجام می‌شود، انسان باید وارد آن شود .

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت:‌امروز که انقلاب اسلامی ایران از نردبان پیشرفت و عزت بالا آمده است، با هر گونه غفلت ،ضربه شدید‌ی به جامعه و اسلام وارد می‌شود.

آیت‌الله حائری شیرازی با بیان این که در این عرصه،‌بصیرت داشتن و شناسایی حق از ناحق اهمیت زیادی دارد، تأکید کرد: انسان باید تلاش کند تا حفظ حدود الهی معیار باشد، و اسلام و تعالیم الهی، ارزش بیشتری پیدا ‌کند. چون در عالم سیاست، حفظ حدود الهی حرف اول را می‌زند./س

برچسب ها: قم ، حائری ، جهاد ، سیاست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.