فرماندار چالدران از برگزاری همایش بزرگ جنگ چالدران به منظور پاسداشت یاد و خاطره 27 هزار شهید دلاور ایرانی در آینده نزدیك خبر داد.

احمدرضا قلی پور در گفت و گو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه با اشاره به ویژگی های چنگ تاریخی چالدران گفت: جنگ چالدران به عنوان عظیم ترین جنگ شمشیر با تفنگ در طول تاریخ است.

وی افزود: همایش بزرگ چالدران با حضور مقامات كشوری و شخصیتهای بلند پایه استانی در این شهرستان برای سال جاری برنامه ریزی شده و برگزار می شود.

وی همچنین یادآور شد: موزه تاریخی جنگ چالدران نیز تا پایان سال در این شهرستان ایجاد می شود.

قلی پور گفت: یادبود 27 هزار شهید آرام گرفته در دشت وسیع چالدران، مقبره سیدصدرالدین صفوی و دیگر بقایای ارزشمند باقیمانده از شاه اسماعیل صفوی و جنگ ایرانیان با كشور عثمانی گنجینه ارزشمندی از لحاظ گردشگری در منطقه هستند.

فرماندار چالدران یادآور شد: با توجه اهمیت تاریخی این جنگ، باید وقایع این جنگ تاریخی از طریق رسانه های تصویری از طرق مختلف از جمله با ساختن فیلمهای كوتاه و بلند، مستندهای تاریخی در رابطه با جانفشانی های شهدای جنگ چالدران به تصویر كشیده شود و در معرض نمایش مردم كشور و سایر ملل قرار گیرد.

جنگ تاریخی چالدران 513 سال پیش در 31 مرداد 893 هجری خورشیدی میان سپاه ایران به فرماندهی شاه اسماعیل صفوی با ارتش عثمانی به فرماندهی سلطان سلیم در دشت چالدران رخ داد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.