ورود دام مازاد بر ظرفیت عشایر به مناطق حفاظت شده ممنوع شد.


 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، رئیس مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اعلام خبر فوق گفت: در فصل کوچ عشایر گزارشهایی مبنی بر ورود دام مازاد بر ظرفیت و افزون بر پروانه چرا به مناطق حفاظت شده واصل میشود که برابر قانون مورد برخورد محیط بانان و یگان حفاظت محیط زیست قرار می گیرد.
 وی با تاکید بر ضرورت حفاظت بهینه از مراتع و پوشش گیاهی مناطق حفاظت شده و برخورد با ورود هر گونه دام به مناطق امن به عنوان عرصه های بدون تغییر مناطق تحت مدیریت، افزود: نباید به بهانه تولید پروتئین و حمایت از دامداری عشایر ،‌قوانین و مقررات و حقوق نسل های آینده مورد تعرض قرار گیرد.
 وی ادامه داد: تعداد دام (گاو، گوسفند و بز) 4 برابر شده است که نسبت به ظرفیت مراتع استان بعنوان تهدیدی برای مراتع و پوشش گیاهی است.
 رئیسی تصریح کرد: دامپروری صنعتی، تغییر منابع تولید پروتئین از گوشت قرمز به گوشت ماکیان و آبزی پروری صنعتی مورد توجه و حمایت سرمایه گذاران استان قرار گیرد تا امکان احیاء مراتع آسیب دیده استان فراهم شود.
 مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: کنترل و نظارت بیشتری به رعایت ظرفیت پروانه برای صادر شده داشته و با ماموران محیط زیست در برخورد با تخلفات همکاری کنند./ل
برچسب ها: دام ، ورود ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار