نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي گفت:‌تعلل و کوتاهي دولت در صدور احکام مشکلاتي را ايجاد مي‌کند و دولت در اولين فرصت بايد احکام را صادر کند تا کارمندان و بازنشستگان به حق و حقوق خود برسند.


جعفر قادري نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به تاخير دولت در عدم ابلاغ افزايش حقوق کارمندان و بازنشستگان گفت:‌ جوسازي هاي انجام شده مبني بر اينکه مجلس منابع مالي را براي افزايش 15 درصدي حقوق کارمندان تامين نکرده صحت ندارد چراکه مجلس  نسبت به اين افزايش مخالفتي نداشته و آمادگي دارد تا در صورت کسري دولت در اين زمينه با دولت همکاري کند.

وي ادامه داد:‌ در بحث‌ نهادهاي عمومي غيردولتي مانند شهرداري ها و تامين اجتماعي که حقوق‌شان در نهادهايي مانند شوراي عالي حقوق و دستمزد تعيين مي شود حداقل نرخ 15 درصدي بايد رعايت شود تا در تورم بالاي 20 درصد حداقل بخشي از قدرت خريد شاغلين و بازنشستگان تامين گردد.

قادري در ادامه تاکيد کرد:‌ افزايش 15 درصدي حقوق کمترين انتظاري است که وجود دارد و پايين‌تر از اين مقدار قدرت خريد شاغلين و بازنشستگان را تحليل مي‌برد که قابل دفاع نيست.

نماينده مردم شيراز درباره کسري بودجه براي افزايش نرخ 15 درصدي حقوق تصريح کرد: منابع به اندازه کافي براي اين افزايش پيش‌بيني شده اما در صورت وجود کسري محدوديتي  براي اجراي آن وجود ندارد و دولت مي‌تواند متمم ارائه کند که توسط مجلس بررسي مي شود.

وي در خاتمه با اشاره به تورم موجود خاطرنشان کرد: تعلل و کوتاهي دولت در صدور احکام مشکلاتي را ايجاد مي‌کند بنابراين دولت در اولين فرصت بايد احکام را صادر کند تا کارمندان و بازنشستگان به برخي از حق و حقوق خود برسند./ب2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار