هنرمندان به دليل وجود نداشتن امنيت در محيط‌هاي فرهنگي هنري و به خصوص هنگام تردد در شب با مشكلات زيادي از جمله حملات سارقان مواجه مي‌شوند.

باشگاه خبرنگاران،موضوع سرقت از هنرمندان و بروز مشكلاتي از اين دست براي آن‌ها يكي از اتفاقاتي است كه متاسفانه اين روزها شاهد آن هستيم.بارها و بارها مي‌شنويم كه اطراف مراكز فرهنگي هنري چنين اتفاقاتي رخ مي‌دهد وتعدادشان هم كم نيست.
متاسفانه اين رويداد در اطراف تئاترشهر از مدت‌هاي گذشته هميشه پاتوقي باري معتادان و اوباش بوده كه اين مسئله باعث بروز مشكلات جدي براي هنرمندان و تماشاگران نيز شده است.
اين موضوع مهم را به هيچ عنوان نمي‌توان انكار كرد.تمامي تلاش‌هاي مديريت تئاتر شهر، شهرداري و مهمتر‌از آن نيروي انتظامي هنوز نتوانسته آن طور كه بايسته و شايسته است تدبيري درست بينديشد.
چندي پيش خبري مبني بر حمله سارقان به "محسن دين محمدي" از بازيگران نمايش "پدر خوانده ناپلي" به كارگرداني بابك محمدي كه در سالن شماره 1 تماشاخانه ايرانشهر اجرا مي‌شود ،شنيديم كه اتفاقي بسيار ناگوار و تاسف برانگيز است.
اين بازيگر نه تنها مورد ضرب و شتم قرار گرفته؛بلكه بيمارستان‌هاي اطراف آن منطقه نيز در پذيرش وي درنگ مي‌كردند.
به واقع آيا اين بي‌توجهي به شرايط امنيتي يك محيط ارزشمند فرهنگي را كسي پاسخگوست؟
چرا ماموران نيروي انتظامي براي جلوگيري از چنين وقايعي مدت بيشتري را در چنين منطقه‌هايي نمي‌گذرانند؟
و بدتر از آن،جدا از وظيفه رسيدگي به بيماران از سوي بيمارستان‌ها حس نوع دوستي آنها كجا رفته است؟
بيشتر اين اتفاقات از ساعت 21 شب به بعد روي مي‌دهد و اين همان ساعتي است كه منطقه نياز به حضور پررنگ‌تر ماموران امنيتي دارد.
بي‌احترامي به يك هنرمند اهميت ندادن به شرايط رفاهي و امنيتي او نيز محسوب مي‌شود و تنها مسائلي از جمله دستمزدها را در برنمي‌گير د.
اما متاسفانه وجوه فراوان مشكلات هنرمندان هيچ گاه جدي گرفته نمي‌شود./ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار