برای اولین باردر استان البرز، بخش زایمان فیزیولوژیک در بیمارستان کمالی افتتاح شد.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، رییس بیمارستان کمالی البرز گفت: کاهش تعداد عمل های سزارین و عوارض ناشی از آن با روی آوردن به سمت زایمان های فیزیولوژیک حاصل می شود.

دکتر مشاک با اشاره به مزایای زایمان فیزیولوژیک اظهار داشت: ما نباید به زایمان به شکل یک بیماری نگاه کنیم. بارداری و زایمان دو پدیده زیبا و شگفت انگیز خلقتند که باید با فراهم کردن شرایط مناسب زمینه ارتقای سلامت مادر و جنین را فراهم، و این دوره را به یک خاطره دلنشین برای مادر تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاظر در بحث زایمان ما با مداخلات پزشکی و در نتیجه افزایش عمل های سزارین و عوارض ناشی از آن مواجه هستیم، که این مشکلات مراکز دوستدار مادر و بیمارستان های زنان و زایمان را به سمت  زایمان فیزیولوژیک سوق می دهد.

وی افزود: زایمان فیزیولوژیک به معنی انجام زایمان ایمن، کم درد، طبیعی و بدون مداخلات پزشکی در کنار همراه ترجیحاً همسر در محیطی آرام است.

دکتر مشاک خاطر نشان کرد: در هنگام زایمان آنچه  زائو را بیشتر از هر مساله ای آزار می دهد،  بیگانگی و عدم اعتماد به محیط است که اگر فرد در یک محیط آرام و در کنار خانواده اش قرار بگیرد ، به باور قشنگی را از محیط دست پیدا کرده  و در نتیجه مسائل مربوط به درد زایمان را کمتر احساس می کند.

رییس بیمارستان کمالی همچنین با اشاره به روش های غیر دارویی برای کاهش درد زایمان گفت: تمرینهای کششی، ماساژ، تن آرامی، مهارتهای تنفسی، قرار گرفتن در وضعیتهای مختلف در زمان درد، گرمای سطحی، سرمای سطحی، آب درمانی، لمس و ماساژ، طب سوزنی، طب فشاری، رایحه درمانی، موسیقی از جمله روش های غیر دارویی برای کاهش درد زایمان به حساب می آیند که همگی در پروسه زایمان فیزیولوژیک بکار گرفته می شوند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار