مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: نیاز آب شرب ایلام 900 لیتر در ثانیه است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از ایلام، داراب بیرنوندی ظهر امروز در جریان بازدید استاندار ایلام از سد ایلام اظهار داشت: قسمتی از آب شرب ایلام توسط سد ایلام و قسمتی نیز توسط چشمه گلگل تامین می‌شود.

وی ادامه داد: تا قبل از بارش برف سال گذشته انتظار می‌رفت که برخی از منابع تامین کننده آب شرب شهر ایلام از بین بروند.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر حجم ذخیره آب سد ایلام بیش از 40 میلیون متر مکعب است که این میزان آب ذخیره شده کفاف بیش از دو سال آب شرب ایلام را می‌کند.

بیرنوندی تصریح کرد: انتقال این میزان آب به شهر ایلام مشکلات ویژه‌ای دارد که باید توسط مسئولان امر اجرایی و محقق شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: برای این مهم نیز برنامه‌های مختلفی از سوی این دستگاه اجرایی تدوین و طراحی شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر توسط چهار پمپ 200 لیتر در ثانیه آب از سد ایلام به شهر ایلام پمپاژ و منتقل می‌شود که باید این وضعیت حفظ شود. 

این مسئول اضافه کرد: از ابتدای تابستان و تیرماه که گرما شدید می‌شود و این روند تا 20 شهریور استمرار دارد استفاده از آب شرب در ایلام افزایش می‌یابد.

بیرانوندی تصریح کرد: باید برای رفع مشکل انتقال آب شرب از سد ایلام به داخل شهر برنامه بلند مدتی تدوین شود و در این برنامه خطی به موازات خط فعلی ایجاد شود تا آب شرب به شهر منتقل شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام گفت: شرکت پتروشیمی که نیازمند آب است باید با تخصیص اعتبار در اجرای این طرح همکاری داشته باشد.

وی ادامه داد: اعتبارات عمرانی استانی اختصاص یافته به این موضوع جوابگوی نیازها نبوده و تنها باید با همکاری پتروشیمی این مشکل بر طرف شود./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.