دبير انجمن حمايت از برنج ايران گفت: فاصله قيمت و کيفيت برنج ميان بخش توليد و توزيع به ويژه در کلانشهر تهران زياد است.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،آقاي جميل عليزاده شايق در مصاحبه با راديو (صداي جمهوري اسلامي ايران)با بيان اينکه  برنجي که در مراکز توليد در شمال کشور عرضه مي شود ناخالصي ندارد و با خردگي دو تا سه درصد عرضه مي شود.
افزود: همين برنج وقتي به تهران مي رسد در بخشي از خرده فروشي ها با برنج هاي بي کيفيت مخلوط مي شود و علاوه بر افت کيفيت برنج شمال در شبکه توزيع، قيمت آن هم به شدت افزايش پيدا مي کند و متاسفانه به دليل فقر نظارت بازدارنده بخش مهمي از قيمت مصرف کننده نصيب دلال ها مي شود.
وي به خانوارها توصيه کرد با ايجاد گروه هاي همگن و خريد يکپارچه از مراکز توليد برنج تلاش کنند اين محصول را با قيمت مناسب تهيه کنند و هم از کيفيت آن مطمئن باشند.
آقاي عليزاده شايق با بيان اينکه تا حدود دو ماه ديگر برنج توليد داخل در بازار عرضه خواهد شد، گفت: خانواده ها مي توانند با مديريت مصرف برنج خود تقاضاي خود را براي آن دوره اختصاص دهند.
وي افزود: با عرضه برنج داخل قيمت ها بيش از 15 درصد کاهش خواهد يافت و خريد از مراکز اصلي توليد به نفع خانوارهاست و اگر متقاضيان خرد با تشکيل گروه هايي بتوانند برنج مورد نياز خود را از مبادي توليدي به صورت انبوه تهيه کنند به نفع توليد و هم به نفع مصرف کننده است و حقوق مصرف کنندگان هم رعايت خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار