عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی كاشان،گفت: ساعات 10 صبح تا 3 بعدازظهر روزهای تابستانی بیشتر از عینك آفتابی استفاده شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان و براساس گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی كاشان دكتر 'مهدی شاعری'، اظهار داشت: در فصل تابستان میزان تابش اشعه ماورای بنفش آفتاب (UV)بیشتر می شود كه تاثیرگذاری آن در ساعات 10 صبح تا 3 بعداز ظهر ملموس تر است.

وی افزود: برای جلوگیری از آسیب های چشمی، استفاده از عینك هایی كه دارای شیشه های فتوكرومیك كه در نور اشعه ماورای بنفش تیره می شوند و درصد بالایی از اشعه را جذب می كنند و عینك هایی كه دارای عدسی پلاستیكی هستند ضروری است.

این متخصص و جراح چشم تاكید كرد: جذب اشعه ماورای بنفش در عینك ها بایستی 100 درصد باشد اما عینك هایی با جذب 90 درصد اشعه نیز قابل قبول است.

دكتر شاعری تصریح كرد: رنگ شیشه های عینك آفتابی مناسب بایستی به صورت كامل یكنواخت بوده و فاقد شكستگی یا خش در مركز بینایی باشد.

وی خاطرنشان كرد: دودی بهترین نوع رنگ برای عینك آفتابی است چرا كه این رنگ از شدت اشعه UV كاسته و رنگ طبیعی اشیا را نیز تغییر نمی دهد.

وی یادآور شد: حتی المقدور از عینك هایی با قاب بزرگتر استفاده شود تا اطراف چشم كاملا محافظت شود. عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی كاشان اظهار داشت: عینك های آفتابی گران قیمت لزوما استاندارد نیستند و با قیمت های مناسب نیز می توان عینك آفتابی استاندارد تهیه كرد.

دكتر شاعری افزود: حتی در روزهای ابری و فصل زمستان نیز برای محافظت از چشم ها استفاده از عینك مناسب آفتابی توصیه می شود./س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.