دانشجويان بسيجي دانشگاه علامه طباطبايی با ارسال نامه اي خطاب به دانشجویان دانشگاه باکو خواهان ايستادگي در برابر دین ستیزیهای دولت جمهوري آذربایجان شدند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) در راستاي تقويت ديپلماسي عمومي خطاب به دانشجويان دانشگاه باکو پیرامون دین ستیزیهای دولت جمهوري آذربایجان نامه اي را منتشر کردند.

بنام خدایی که "بیداری از غفلت" و "مبارزه با ظلمت" را آفرید

برادران و خواهران

دانشجویان مسلمان آذربایجان!

سلام بر شما...
خاكي كه بر آن به لطف خداوند پاي ميگذاريد، در تمام طول تاريخ مشتركمان صحنه ي رشادت ها، شهادت ها، مقاومت ها و پيروزي هايي بوده که سرمايه ي اصلي هويت ملي و اسلامي تان و تنها ارزشي است كه با  پيروزي آينده فرزندانمان عجين و قرين به سعادتشان است.

امانتي كه در تصرف تان است، شايسته ي تاخت و تاز لگد مال شدن توسط استكبار و بي بند و باري نبوده چرا كه شرط امانت، صداقت در صيانت آن ميباشد.

امروز كه خاك مقدسِ خطه ي رشادت و شهادت،  شاهد رژه ي سربازان نظام سرمايه داری در قالب مسابقه هاي بي فرهنگي و آيين هاي بي بند و باري در جهت بي هويت كردن و بي ارزش نمودن تاريخ گلگون اين خطه است، بر ما دانشجويان مسلمان و مسئول است كه در مقابل چنين حركاتي كه از درون به تخمير هويت مان مشغول است، قد علم كنيم و به جهانيان وبه خصوص نظام سرمايه داری قاطعانه بفهمانيم كه خاك اسلام و سرزمين اجدادي مان، عاقبت گورستان نظام ضد ارزشي كه حال حاضر حاكميت مرز ها را در دست دارد، خواهد بود.

برگزاري چنين اقدامات بي محتوایي در قالب صحنه ي رقابت كشورهايي كه خود غرقه ي نظام سرمايه داری شده و در تلاطم اين بي ارزشي به چنگ آمده اند، چيزي جز انتقال بحران هويت به اين گوشه از سرزمين اسلامي نيست چرا كه محقق كردن اهداف پليد نظام استكبار و سرمايه داری فقط در قالب بي بند و باري،  بي نشاني و سردرگمي در هويت واقعي است.

مسابقه وارداتي اخير از تمدن غربی كه تا سقوط آن اندكي بيش نمامده، چگونه ميتواند ارمغاني از هويت براي جمهوري آذربايجان قهرمان باشد، چرا كه در قالب چنين حركاتي، حتي زبان شيواي مادري مبدل به هويتي ديگر شده و نظام فراموشي و دگرديسي هويتي جانشين ارزش هاي ملّي مي شود.

اسلام عزیز پاره تن ماست، چرا باید شاهد تازیانه خوردن آن در برابر دیده گانمان باشیم چرا باید مسجدهایمان را تخریب شده بیابیم؟ وهزاران چرای بی پاسخ دیگر که راه حلش بیداری من و توست! خاك اسلامي شما آكنده از ارزش هايي است كه هر كدام از آنان به مانند مسابقه اي بزرگ بوده كه نه نظام سرمايه داری و نه نظام ضد ارزش ياراي شركت در آن و روريارويي با شما جوانان غيور را در هيچ رده و رسته اي نداشته و همواره خود را بازنده ي آن ميدانند چرا كه ملتي كه شهادت دارد، شكست ندارد و تنها راه براي فائق آمدن بر چنين ملتي، خالي كردن ارزش هاي آن ها از درون و جايگزين آن با فرهنگ هاي وارداتي و مبهم است، کاری که متاسفانه دولت جمهوري آذربایجان  نیز آن را در دستور کار خود قرار داده است.

يوروويژن، چه ارمغاني براي جمهوري آذربايجان داشت؟ سئوالی که پاسخش بر همگان مبهم است ولي آنچه مسلم است دست اندركاران برگزاري چنين رويدادي اميد دارند كه با بسط و گسترش اين فرهنگ و قطع شريان هاي فکری اسلامی، بتوانند در آينده  هويت هاي اصيل ملي و اسلامي، شهادت طلبي، رشادت، ظلم ستيزي را از منطقه زدوده و نه تنها خطه ي اسلامخواه آذربايجان بلكه در ديگر همسايگان نيز چنين بي هويتي را رواج دهند.

باید دست ها را بر کمر زد!  باید که بیدار شد! بر ماجوانان مسلمان است كه در مقابل چنين ترفند هاي استكباري در قالب مسابقات فرهنگي، با رشادت ايستادگي كنيم و بر متوليان ضد ارزش بفهمانيم كه گذر از اين خاك مقدس، فقط با احراز هويتي امكان پذير است كه شالوده ي آن ارزشهای اسلامی باشد و بس.

به اميد آن روزي كه جوانان مسلمان اين خطه ، شاهد بيداري دل هاي مسحور در اين نظام دین ستیز باشند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار