در دنیا مردم 18 درصد در پرداخت هزینه‌های سلامت خود نقش دارند و دولت 34 درصد، بیمه‌های اجماعی 25 درصد و بیمه‌ای خصوصی 19 درصد در پرداخت هزینه‌های سلامت مردم نقش دارند.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛وزير بهداشت در همين خصوص صبح امروز در صحن علني مجلس گفت: در جمهوری اسلامی مردم باید 54.8 درصد از هزینه‌های سلامت خود را بپردازد و در این میان بیمه‌های دولتی تنها 18.6 درصد، منابع دولتی 20 درصد و بیمه‌های خصوصی 7.3 درصد از این هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند که اگر منابع بیمه‌ای را هم که مردم در تامین آن نقش دارند اضافه کنیم مشخص می‌شود مردم بیشتر از 60 تا 70 درصد در پرداخت هزینه‌های سلامت خود نقش دارند.
گفتني ايست به همين منظور گفتگوي ويژه خبري شبكه دو سيما امشب 21 خرداد به بررسي سهم پرداخت مردم بر هزينه هاي درماني خواهد پرداخت.
شما نيز مي توانند تمامي سوالات خود در خصوص هزينه هاي درماني را در قسمت نظرات عنوان كنيد./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۲۲ خرداد ۱۳۹۱
خانم دکتر خیلی خوب میدانیم بین پزشکان تفاوت وجود دارد و و پزشکی که عالم تر باشد بیمار بیشتری دارد و بالعکس. ایا تحمیل پزشکی نادان به جامعه ای از بیماران صلاح است؟ و ایا در این صورت پزشکی که حقوقی ثابت دارد برای ارتقا سطح علمی و اخلاقی خود برای جذب بیشتر بیماران تلاش خواهد کرد؟
اگر حس رقابت را برداریم درجا خاهیم زد!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
با عرض خسته نباشید خدمت سرکارخانم دکتر دستجردی وزیر محترم بهداشت درمان وآموزش پزشکی
آیا در نسخه 02 مطروحه , با توجه به اینکه اعتیاد یک بیماری تعریف میشود جائی هم برای مشاوره و درمان اعتیاد هم دیده شده است؟ در غیر این صورت برای این دسته از بیماران وزارت مربوطه چه مکانهائی و چه تسهیلاتی را در نظر گرفته اند؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین رضا علامه نژاد
۲۳:۲۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
بیماری هستم 37 ساله و 18 سال بیماری دیابت نوع 1 دارم در 17 سال گذشته از انسولینهای ایرانی استفاده می کردم خیلی اذیت می شدم ولی در این یکسال آخر که به سمت داروهای خارجی رفتم قضیه 180 درجه تغیر کرد و الان با این داروی خارجی خیلی راحت ترم و هیچ مشکلی پیدا نکردم ولی متاسفانه قیمت این داروها در داروخانه ها خیلی گران است آیا کاری می شود کرد برای پائین آوردن قیمت این داروها و یا تولید انسولین ایرانی با کیفیت داری شبیه انسولینهای خارجی وجود دارد یا نه؟
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
سپهر
۲۳:۲۲ ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
چرا هزینه های زایمان در بیمارستان ها دارای اختلافات زیاد و تا حد زیادی بالاست؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین رضا علامه نژاد
۲۳:۱۳ ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
با سلام افرادی که دیابت نوع 1 هستند و وابسته شدند به انسولین خارجی و انسولین ایرانی جوابگو آنها نیست و این انسولین ها گران قیمت هستند ، آیا راهی هست برای ارزانتر شدن این داروها و یا تولید انسولینهای ایرانی با کیفیت تر و شبیه به انسولینهای خارجی وجود دارد یا نه؟ با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
جمالی
۲۳:۰۶ ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
با سلام
خسته نباشید
بازنشستگی زود تر از موعد با 20 سال سابقه ی کار برای پرستاران زن از چه زمانی ابلاغ می شود و قابل اجراست؟
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
خانم دکتر چرا داروهای سرطانی در داروخانه ها وجود ندارد . فرزندم چند روز در مرکز درمانی کودکان امام خمینی بخش خون بستری بود . و خوشبختانه مددکاران موسسه محک هزینه سرسام اور داروهای سرطانی کودکان را پرداخت می کردند ولی هر روز چند گودک سرطانی به علت نبود دارو در داروخانه ها از بیمارستان مرخص می شدند ؟ چرا این داروها با وجود قیمت بالا در شهر تهران پیدا نمی شود ؟؟؟ وای به حال شهرستانها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۱ خرداد ۱۳۹۱
ایا پزشکان عمومی توان کافی برای اجرای طرح پزشک خانواده را دارند.بهتر نیست یارانه هدفمند سلامت به مردم پرداخت شود ومردم در انتخاب پزشک ازاد باشند
آخرین اخبار