27 فروردین ماه، روزی که باران به شهر زد و شهر را به هم ریخت در گوشه ای از شهر تونل مترو را آب گرفت که هر مدیر و مسئولی در این خصوص صحبتی کرد ...

...و خلاصه این سیل تمام شد و اما همچنان شورای شهر پیگیر این موضوع است که علت این سیل چه بوده است؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حمزه شکیب امروز در جلسه غیر علنی شورای شهر تهران با ارائه گزارشی در خصوص این آب گرفتگی گفت: یکی از این علت ها دیواره شمالی کانال بوده که از سال 74 توسط مهندسین ناظر تذکر داده شده است که باید احداث شود اما متاسفانه اجرایی نشده است که بعد از آن سبب مشکل شده و با فاصله بسیار کم عامل اصلی حادثه بوده است.

*میزان بارندگی در وقوع حادثه دخیل نبوده است
براساس این گزارش شکیب گفت: میزان بارندگی نسبت به 20 سال مشابه نزدیک بوده و در وقوع حادثه دخیل نبوده است.
وی در خصوص دیگر علت وقوع گفت: استفاده نکردن از ساعات طلایی از دیگر علت ها می باشد که ساعت 12:30 آب سرریز شده ساعت یک شکسته شده که در ساعت یک تا سه هیچ کار موثری انجام نشده، اما ساعت سه به بعد با حضور شهردار اقدامات خوبی انجام شده است. زمان زیادی صرف می شود که همه تجهیزات را به نقطه حادثه برد و علت تاخیر در اقدامات همین بوده است.
وی در خصوص خسارات گفت: گزارش کمیسیون عمران نشان می دهد که 22 میلیارد تومان خسارت بوده که یک میلیارد تومان را احتمال دارد که بیمه پرداخت کند.
گفتنی است که گزارش کمیسیون عمران شورای شهر در خصوص آب گرفتگی در جلسه علنی در مدت دو ساعت ارائه شد که پس از آن شهردار تهران نیز صحبت هایی کرد./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار