دومین سمینار تازه های کاشت حلزون با هدف معرفی جدید ترین فناوری ها در زمینه ساخت و ارائه سمعک 24 و 25 خرداد در سالن شهید قرضی بیمارستان میلاد برگزار می شود.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر امام جمعه رئیس دومین سمینار تازه های سمعک و کاشت حلزون در نشست خبری که با هدف بررسی تازه های سمعک و کاشت حلزون در کشور انجام می شود، گفت: محوریت اصلی همایش پیش رو آگاهی در مورد تازه های سمعک و پروتزهای کاشت بخصوص در نوزادان است. هدف از برگزاری این همایش پیشرفت تکنولوژی در زمینه ساخت سمعک چه از نظر سخت افزاری و چه از نظر نرم افزاری است.
 وی تاکید کرد: این همایش نوعی تبادل نظر بین همکاران داخل و خارج از کشور است چرا که کاشت حلزون کاری گروهی بوده كه متشکل از متخصصان اطفال و گوش و حلق و بینی است.
این شنوا شناس افزود:طرح کاشت حلزون در ایران از سال 1371 آغاز شده است و تاکنون 7000 نفر تحت عمل موفقیت آمیز قرار گرفته اند.
 دکتر لیلا جلیلوند دبیر علمی سمینار در ادامه گفت: 36 سخنرانی و 18 پوستر در این همایش پذیرفته شده است و متخصصانی از کشور های آلمان، اتریش و بلژیک  در این سمینار حضور دارند.
وی افزود: این سمینار طی سه میزگرد تحت عنوان تازه های کشت در ایران، کلینیکی برای نوزادان و مشاوره و توانبخشی شنوایی  برگزار می شود كه امتیاز باز آموزی این همایش 8 امتیاز است.
 دکتر احمدرضا ناظری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در مورد لزوم برگزاری همایش گفت: با توجه به اینکه شنوایی شناسی رشته شناخته شده ای نیست نیاز به برگزاری این گونه گردهمایی ها بسیار است.
 وی همچنین به مسئله غربالگری و اهمیت آن در ایران اشاره کرد و افزود: کشور  ما نیاز به حمایت بیشتر  از سوی دانشگاه ها و سازمانها مخصوصا وزارت بهداشت و درمان دارد و فقط سازمان بهزیستی است که در امر غربالگری در کشور فعالیت می کند ولی این کافی نیست چرا که غربالگری در کشور می تواند یکی از شاخص های توسعه قلمداد شود.
دکتر امام جمعه در ادامه افزود: شروع کننده طرح غربالگری وزارت بهداشت است ولی سازمان بهزیستی این طرح را خیلی جدی تر دنبال کرده است و برخی بصورت خصوصی در این طرح شرکت کرده اند ولی کشور ما نیاز به نیروی متخصص و با حداقل مدرک کارشناسی نیاز دارد تا به سطح بالاتری از غربالگری دست پیدا کنیم.
 وی گفت: متاسفانه بیمه حمایت زیادی از افراد نیازمند به سمعک نمی کند و در ایران هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران بخش اعظمی از هزینه را پرداخت می کند.
دکتر جلال ثامنی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه به اهمیت انتخاب سمعک اشاره و تصريح كرد: بعد از مرحله تشخیص نیاز فرد به استفاده از سمعک در مرحله بعد انتخاب درست بسیار با اهمیت است که افراد برای انتخاب بهتر باید با متخصص در امر شنوایی شناسی اقدام به خرید آن کند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار