عليرغم صعود تيم استراليا به المپيک ديدار بي ثمر ايران و ژاپن فقط جنبه حيثيتي خواهد داشت .

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران صربستان و استراليا به المپيک صعود کردند و تيم ملي کشورمان که از صعود نا کام ماند در حال حاضر بازي مقابل ديگر ناکام انتخابي المپيک يعني ژاپن را آغاز کرده است.
 
آخرين اخبار و مصاحبه هاي مسابقات انتخابي را به صورت مشروح بخوانيد:

سجادی: والیبال ایران به دلیل ضعف مدیریت دركنفدراسيون آسیا از راهیابی به المپیک بازماند


معاون امور ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص عدم راهیابی تیم ملی والیبال ایران به رقابت های المپیک 2012 لندن گفت: والیبال ایران در عین شایستگی و به دلیل ضعف مدیریت در کنفدراسیون والیبال آسیا، از راهیابی به رقابت های المپیک لندن بازماند.


به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران حمید سجادی افزود: این موضوع که سایر قاره ها قهرمانان خود را مستقیما به المپیک می فرستند و بازندگان آن ها و سهمیه اقیانوسیه باید با بهترین های آسیا مسابقه بدهد تا مجوز حضور در المپیک را بگیرند، نشان دهنده ضعف مدیریتی کنفدراسیون والیبال آسیا است.
سجادی ادامه داد:متاسفانه به دلیل همین ضعف مدیریتی، قهرمان واقعی قاره آسیا که تیم والیبال پرافتخار ایران است در عین شایستگی از رسیدن به المپیک 2012 لندن بازماند.
معاون امور ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت:امیدوارم بچه های والیبال ایران در بازی امروز با ژاپن آنقدر قوی و با روحیه ظاهر شوند که نشان دهند همچنان تیم برتر آسیا هستند.
سجادی در پایان خاطرنشان کرد:باید قدردان بازیکنان و کادرفنی خوب و حرفه ای تیم ملی والیبال باشیم و همه باهم در حفظ روحیه آن ها بکوشیم. چراکه زندگی ورزشی قهرمانان ما همچنان ادامه دارد و امیدواریم که والیبال ایران در آینده شایستگی و پتانسیل بالای خودش را با ورود به لیگ جهانی ثابت کند.

سرمربی استرالیا: مزد تلاش های خودمان را گرفتیم


سرمربی تیم والیبال استرالیا گفت: شاگردانم مزد تلاش های خود را با کسب جواز حضور در لندن به دست آوردند.
به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران، "جون اوریارتا" در نشست خبری بعد از بازی با چین افزود: تیم ما در چند سال اخیر به خصوص پنجاه روز گذشته تلاش چشمگیر و در خور توجهی داشت. تیم کار خود را اواخر فصل حرفه ای شروع کرد و بسیاری از بازیکنان با اینکه بطور معمول بعد از پایان فصل تمرین نمی کنند، به جمع ما در ایتالیا پیوستند.
سرمربی تیم والیبال استرالیا با بیان اینکه تمرینات آماده سازی خود را درکشورهای مختلف برگزار کردیم، خاطر نشان کرد: در مدت با تیم های بسیاری بازی کردیم، بلغارستان، ایتالیا، لهستان، هلند و باز هم ایتالیا . تلاش تیم استرالیا مثال زدنی ست. تلاش این تیم فقط به تمرینات و سختکوشی آنها ختم نمی شود بلکه روز به روز تلاش می شد تا شخصیت خود را برای کسب روحیه و انرژی قوی سازند.
وی تصریح کرد: در طول مسابقات روحیه بالای شاگردانم در تمام لحظات سخت بارزترین ویژگی آنان بود که هرگز دلسرد نشدند و به همین دلیل به بازیکنانم تبریک می گویم.


"جون اوریارتا" در باره بازی امروز در برابر چین نیز گفت: در بازی امروز برای قطع دفاع چینی ها چرخش های هدفمندی را داشتیم تا دفاع آنان را با مشکل روبرو سازیم. روی حملات دریافتی هنوز هم باید بیشتر کار کنیم. شاگردانم امروز خوب بازی کردند اما نه مثل همیشه. هنوز دفاع ما جای کار دارد. سدّ دفاعی ما خوب است اما باید موثّرتر عمل کند مخصوصاً وقتی بخواهیم با تیم های برتر دنیا مبارزه کنیم.


"ایگور یودین" کاپیتان استرالیا نیز در این نشست گفت: قبل از هر چیز از همه اعضا و کارکنان تیم بخاطر زحمات منحصر به فرد آن ها که به بار نشست تشکر می کنم. نمی توانم در قالب کلمات بگویم که چه زحماتی کشیده شد. همانطور که دیروز هم گفتم بازی امروز نیز هم برایمان حیاتی بود و همه چیز بستگی به بازی امروز ما داشت.


وی با بیان اینکه نقش اصلی بر عهده بازیکنان بود، گفت: باور اینکه بتوان در روز آخر به برتری دست یافت سخت است. تجربه باور نکردنی است که همه را خوشحال کرده است. دوست نداشتیم به خانه برگردیم و بگوییم که: می توانستیم یا می شد.
"زی هو جیانان" سرمربی چین گفت: به تیم استرالیا تبریک می گویم. نه فقط برای بازی امروز بلکه برای به دست آوردن سهمیه المپیک.آنها واقعاً امروز عالی کار کردند. دررابطه با خودمان باید بگویم اصلاً خوب بازی نکردیم. آنها ما را زیر فشار قرار دادند. اما مهمترین مشکل این بود که ما خود را گم کردیم. انگیزه مان برای پیروزی کافی نبود.

پرچم خلیج فارس در سالن مترو پلتین


هواداران تیم ملی والیبال کشورمان در واکنش به اقدام قطری ها امروز با پرچم خلیج فارس به سالن متروپلتین توکیو آمدند.
به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران تما شاچیان ایرانی امروز – یکشنبه - با پرچم منقش به نام خلیج همیشه فارس برای حمایت از تیم ملی والیبال با سالن مسابقات والیبال انتخابی توکیو آمدند.
در حالی که بیش از یک ساعت به آغاز بازی ایران و ژاپن مانده است؛ تماشگران ایرانی با این پرچم به سالن مسابقات آمدند تا ایران را در برابر ژاپن تشویق کنند.
گفتنی است تعداد اندکی تماشاگر و بازیکن قطری که برای جام ملت های آسیا به توکیو آمده بودند، کارهای بر علیه نام همیشگی خلیج فارس انجام دادند که دروازه آنان با گل زیادی از سوی تیم ژاپن تزئین شد و پس از شکست راهی قطر شدند.


"سوای جیان جون" کاپیتان چین نیز در این نشست افزود: بازیکنان استرالیا امروز عالی کار کردند و با سرویس های خود فشار زیادی بر ما وارد کردند. این باعث شد تا نتوانیم حملات خود را شکل دهیم. امیدوار بودیم که حدّاقل بتوانیم با استرالیا رقابتی نزدیک داشته باشیم اما نتوانستیم و این ناامید کننده بود. به عنوان یک تیم باید بگویم ما با تمام قدرت و توان خود وارد میدان شدیم و من فکر می کنم پس از این می توانیم بهتر کار کنیم و خود را بالاتر بکشیم.
 
واما ديگر خبر هاي المپيکي از ساير نقاط جهان:

بلغارستان در مسیر المپیک فرانسه را نیز شکست داد

مسابقات والیبال انتخابی المپیک 2012 لندن در صوفیه با برگزاری دو دیدار دیگر پیگیری شد که در مهمترین بازی بلغارستان موفق به شکست فرانسه شد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران دومین روز مسابقات انتخابی المپیک 2012 لندن با حضور چهار تیم بلغارستان، فرانسه، مصر و پاکستان در صوفیه بلغارستان پیگیری شد.

تیم ملی والیبال فرانسه در مهمترین بازی روز دوم با مصاف بلغارستان رفت که سه بر یک شکست را در برابر این تیم پذیرا شد تا امید خود به صعود را بسیار کم رنگ ببیند.

ملی پوشان میزبان (بلغارستان) در ست های اول، سوم و چهارم با امتیاز های 25 بر 19، 25 بر 23 و 27 بر 25 فرانسه را شکست دادند اما در ست دوم با امتیاز 28بر 26 مغلوب این تیم شدند.

دو تیم مصر و پاکستان که به نمایندگی از قاره های آفریقا و آسیا در این رقابت ها حضور دارند، در دیگر بازی روز دوم به مصاف هم رفتند که مصر در سه ست متوالی با امتیازهای 25 بر 13، 25 بر 22 و 26 بر 24 پاکستان را شکست داد و رتبه دوم جدول این مسابقات را از آن خود کرد.

در پایان دومین روز این رقابت ها تیم بلغارستان با شش امتیاز صدرنشین ماند تا امروز یکشنبه در دیداری نسبتا آسان به مصاف مصر رود و در صورت پیروزی حضور در المپیک لندن را قطعی کند.

در دیگر دیدار روز یکشنبه این رقابت ها نیز تیم های پاکستان و فرانسه به مصاف هم می روند که در حال حاضر با سه و صفر امتیاز در رتبه های سوم و چهارم قرار دارند. تیم ملی والیبال مصر نیز با 3 امتیاز در رتبه دوم جدول است.
 

آلمان به المپیک لندن نزدیک شد


دومین روز مسابقات والیبال انتخابی المپیک 2012 لندن در برلین با برگزار دو دیدار پیگیری شد که در مهمترین دیدار آلمان با شکست کوبا به کسب سهمیه المپیک لندن نزدیک شد.
به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران مسابقات انتخابی المپیک 2012 لندن با حضور چهار تیم آلمان، کوبا، جمهوری چک و هندوستان در برلین مرکز کشور آلمان پیگیری می شود.
شب گذشته تیم ملی والیبال آلمان در یک بازی سنگین دو ساعت و 18 دقیقه ای موفق به شکست سه بر دو کوبا شد تا با پنج امتیاز در صدر جدول این گروه قرار گیرد.
ملی پوشان آلمان در ست های اول، دوم و پنجم این بازی با امتیازهای 25 بر 21، 25 بر 17 و 20 بر 18 در برابر کوبا پیروز شدند اما در ست های سوم و چهارم با امتیازهای 25 بر 21 و 25 بر 17 مغلوب حریف شدند.
در دومین بازی روز دوم این گروه نیز دو تیم جمهوری چک و هندوستان نماینده آسیا به مصاف یکدیگر رفتند که چک در سه ست متوالی و با امتیازهای 25 بر 19، 25 بر 13و 25 بر 23 حریف خود را شکست داد.
در پایان دومین روز این رقابت ها تیم آلمان با 5 امتیاز در صدر جدول ایستاد. کوبا با 4 امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و تیم های جمهوری چک و هندوستان نیز به ترتیب با 3 و صفر امتیاز در مکان های سوم و چهارم ایستادند.
امروز یکشنبه نیز دو دیدار در این رقابت ها برگزار خواهد شد که هندوستان و کوبا با هم بازی می کنند و در بازی دوم نیز تیم های آلمان و جمهوری چک به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

لهستان همچنان در صدر گروه دوم لیگ جهانی

لهستان با شکست فنلاند و کسب 20 امتیاز همچنان صدر جدول گروه دوم لیگ جهانی والیبال را در اختیار دارد.
به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران سالن والیبال شهر "سائو برنادو کامپو" در برزیل شب گذشته شاهد برگزاری دو دیدار دیگر از مرحله سوم دور مقدماتی لیگ جهانی والیبال در گروه دوم بود.
در نخستین بازی تیم برزیل سه بر صفر و با امتیازهای 25 بر 22، 25 بر 17 و 25 بر 11 کانادا را شکست داد تا با 18 امتیاز در جایگاه دوم این گروه باقی بماند.

در دومین بازی این گروه نیز تیم های لهستان و فنلاند به مصاف هم رفتند که ملی پوشان لهستان به رغم اینکه در ست نخست 25 بر 23 مغلوب حریف شدند، در ست های دوم تا چهارم با امتیازهای 25 بر 17، 25 بر 19 و 25 بر 13 به پیروزی رسیدند.

لهستان به کسب سه امتیاز این بازی جمع امتیازهای خود را در دور مقدماتی لیگ جهانی به 20 رساند و همچنان در صدر جدول این گروه باقی ماند.
تیم های کانادا و فنلاند نیز همچنان به ترتیب با 6 و 4 امتیاز در مکان های سوم و چهارم جای دارند.
امروز یکشنبه و در آخرین روز دور سوم رقابت های این گروه دو دیدار برگزار می شد که در مهمترین بازی برزیل (میزبان) به مصاف لهستان می رود و کانادا نیز با فنلاند روبرو خواهد شد.
رقابت های دور دوم گروه های اول، سوم و چهارم لیگ جهانی والیبال نیز از 25 خردادماه آغاز خواهد شد./با



 

برچسب ها: والیبال ، المپیک ، ولاسکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار