دبير تحکيم وحدت با بيان اينکه دانشجو بايد نسبت به شرايط جامعه منتقد باشد، گفت: مسئولان با محافظه کاري نشاط سياسي را از فضاي دانشگاه نگيرند.

مهدي اميريان دبير دفتر تحكيم وحدت در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران در نقد چگونگي فعاليت تشکل هاي دانشجويي در دانشگاه ها، گفت: سياست‌گذاري‌هاي ابلاغ شده توسط مسئولان وزارتخانه‌ها و نهاد مقام معظم رهبري در دانشگاه‌‌ها كه بايد خروجي آن سياست‌هاي خوبي باشد، متاسفانه دستخوش نگاه امنيتي و بسته سياسي و فرهنگي مديران دانشگاه شده است.

وي با بيان اينکه فضاي دانشگاه بعد از حوادث انتخابات 88، با حساسيت بيشتري اداره مي شود، تصريح کرد: قطعا ادامه اين روند به صلاح نيست، چرا که اغتشاشات در آن زمان از بيرون دانشگاه كنترل مي‌شد و امروز تشکل هاي دانشجويي بنا به اقتضائات زمان هوشيار تر عمل مي کنند.

دبير تحكيم وحدت با تاکيد بر اينکه مسئولان در ارتباط با تشکل هاي دانشجويي طبق آيين نامه شوراي عالي  انقلاب فرهنگي عمل کنند، يادآورشد: محافظه کاري مسئولان در اين رابطه به محدود شدن فضاي فعاليت براي تشکل ها منجر خواهد شد.

اميريان گفت: بايد يك تحول اساسي در دانشگاه ايجاد شود و اين پويا شدن به معني شكست خط قرمزها نيست و دانشجو بايد نسبت به شرايط جامعه منتقد باشد و اين نقادي نبايد به معاند بودن تعبير شود.

محمد پهلوان دبير جامعه اسلامي دانشجويان نيز در همين راستا گفت:‌ در فضاي دانشگاه احتياج به يك برنامه ريزي كلان فرهنگي داريم تا در آن چارچوب براي تشكل‌هاي دانشجويي برنامه ريزي كنند.

وي ادامه داد: فضاي دانشگاه ها طوري شده است كه مديران به صورت سليقگي براي تشكل‌هاي دانشجويي برنامه ريزي مي کنند و ايجاد فعاليت مفيد را از تشكل‌ها مي گيرند و اجازه تصويب يا بازگشايي دفاتر تشكل‌ها را نمي‌دهند.

پهلوان با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبري براي برگزاري كرسي‌هاي آزاد انديشي گفت: قطعا برگزاري كرسي‌هاي آزادانديشي باعث فعاليت و پويا شدن دانشگاه‌ها مي‌شود و فعاليت تشكل‌ها بيشتر و نشاط سياسي نيز بيشتر مي‌شود.

دبير جامعه اسلامي دانشجويان خاطرنشان كرد: در سال 88 با وجود اينكه دانشجويان با فتنه برخورد كردند؛ اما قطعا از جاهايي نيز دچار شكاف شدند؛ اما قطعا اين مسائل و مشكلات را خود تشكل‌هاي دانشجويي حل خواهند كرد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار