فرماندار كلات آماده نشدن نقشه به هم پيوسته منابع آب شهرستان را دليل تاخير در اجراي طرح واگذاري اراضي قابل كشت منابع طبيعي به كشاورزان دانست و از اختصاص بيش از پنج ميليارد ريال تسهيلات به 10 طرح كشاورزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، محمدرضا قره خاني در جلسه كارگروه توسعه بخش كشاورزي اين شهرستان با بيان اين مطلب افزود: از اداره آب شهرستان مي خواهيم تا ضمن تسريع در ارائه اين نقشه، موجبات آغاز اين طرح تحول آفرين را فراهم آورد.

وي كل سهميه شهرستان در واگذاري زمين هاي ياد شده را 14 هزار هكتار اعلام و اضافه كرد: براي اجراي طرح هاي توسعه اي در بخش كشاورزي 80 ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده است.

رييس كارگروه توسعه بخش كشاورزي شهرستان كلات از تصويب و معرفي 10 طرح به بانك عامل براي دريافت تسهيلات خبر داد و گفت: احداث بندهاي خاكي، اصلاح مرتع، ديوار ساحلي، واحد پرواربندي دام و پرورش ماهي از جمله اين طرح ها
مي باشد.

وي از اشتغال زايي به عنوان يكي از مهم ترين مولفه هاي مورد نظر كارگروه در تصويب طرح ها ياد كرد و اظهار داشت: اعضاي كارگروه با اختصاص 5 ميليارد و 157 ميليون ريال تسهيلات براي اجراي اين 10 طرح موافقت كرده اند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.