مؤسسه فرهنگی، هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی به مناسبت در گذشت آیت الله حاج سید عبدالعلی آیت اللهی امام جمعه لارستان کتاب زندگی و مبارزات اين عالم را معرفي کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مؤسسه فرهنگی،هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت امام جمعه لارستان عالم جلیل القدر مرحوم مغفور آیت الله حاج سید عبدالعلی آیت اللهی رحمه الله علیه،به همین مناسبت و به منظور بزرگداشت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره ایشان اقدام به معرفی کتاب زندگی و مبارزات آیت الله حاج سیدعبدالعلی آیت اللهی می نماید.

زندگی و مبارزات آیت الله حاج سیدعبدالعلی آیت اللهی


معرفی کتاب:

مبارزات اسلامی مردم ایران در یكصد سال اخیر، فراز و نشیب هایی ازجمله: حركت های تحریم تنباكو، نهضت مشروطه، جنبش ملی شدن صنعت نفت و سرانجام انقلاب اسلامی را شامل می شود. نكته ی جالب توجه در تاریخ مبارزات اسلامی مردم ایران، حضور علما و مراجع عالیقدر در رهبری و هدایت این حركت هاست. در منطقه ی جنوب ایران، خاندان آیت الله سید عبدالحسین لاری از جمله رهبران مذهبی و سیاسی بوده اند كه در نهضت های اسلامی ضد استبدادی و ضد استعماری نقش مهمی ایفا كرده اند . مبارزات سید عبدالحسین لاری، برگ های زرین تاریخ مشروطه و اولین تجربه های تشكیل حكومت اسلامی در ایران است. فرزند وی ، آیت الله سید عبدالمحمد لاری نیز علیه رضا شاه و سلطنت پهلوی مبارزات جانانه ای داشت .

پس از وی فرزندانش آیت الله سید عبدالعلی آیت اللهی و سید عبدالحسین آیت اللهی در جریان انقلاب اسلامی در جنوب كشور – لارستان و جهرم – نقش مهمی ایفا كرده اند . مبارزات آیت الله سید عبدالعلی آیت اللهی به عنوان بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی به ویژه نقش وی در قیام عشایر " لر و نفر " در سال 1342 در حمایت از نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی ، مركز اسناد انقلاب را بر آن داشت تا انجام طرح " تاریخ شفاهی زندگانی و مبارزات آیت الله سید عبدالعلی آیت اللهی " را در برنامه ی پژوهشی خود قرار دهد كه حاصل آن كتاب حاضر است و اطلاعات اصلی آن از خاطرات و روایات شاهدان و نزدیكان وی گردآوری و به كمك منابع كتابخانه ای ، تكمیل شده است .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار