معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد كشاورزی خوزستان گفت: اسب اصیل عرب در استان با جمعیتی حدود دو هزار راس در 15 شهرستان و توسط 200اسب دار پرورش داده می شود.



به گزارش  خبرنگار' باشگاه خبرنگاران خوزستان ،'محمد مشكور زاده' اظهارداشت: در استان خوزستان، افراد علاقه مند و متقاضی تاسیس واحدهای پرورش، نگهداری و اصلاح نژاد اسب اصیل عرب وجود دارند كه حمایت و هدایت در این زمینه سبب احیا، اصلاح و تكثیر این حیوان شده كه می تواند ضمن اشتغال زایی از لحاظ اقتصادی نیز ارزآوری مناسبی برای كشور داشته باشد.

وی افزود: در سال 1976 میلادی، نمایندگان سازمان واهو، تبارنامه های اسب عرب خوزستان را پذیرفته و آنها را در رده های اسب های شناخته شده واهو قرار دادند.

مشكور زاده ادامه داد: اسب اصیل عرب دارای ارزش اقتصادی فوق العاده ای است كه این ویژگی موجب برتری این نژاد نسبت به سایر نژادها شده است و ایران از معدود كشورهایی است كه این نژاد را به صورن بومی و دست نخورده در قرون گذشته حفظ كرده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد كشاورزی خوزستان گفت: با توجه اهمیت صدور شناسنامه و تعیین هویت اسبان اصیل و ابلاغ رسمی آیین نامه اجرایی قانون نظام جامع دامپروری كشور مصوب مجلس به وزارت متبوع، روند تشكیل و صدور شناسنامه اسبان اصیل از فدراسیون سواركاری به وزارت جهاد كشاورزی واگذار شد.

وی تصریح كرد: در راستای اجرای هرچه بیشتر مفاد مربوط به اسب در قانون نظام جامع دامپروری كشور باید كلیه اسب داران نسبت به تشكیل پرونده مقدماتی جهت صدور مجوز پروانه بهره برداری اقدام كنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.