سید محمد حسینی ویزر ارشاد گفت:وزرای فرهنگ کشورهای عضو شانگهای از طرح ایران استقبال کردند .

 سید محمد حسینی وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی  در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوين با بیان این مطلب گفت : جمهوری اسلامی ایران در نشست وزرای فرهنگ کشورهای عضو با ارائه طرحی خواستار معرفی یک کشور به عنوان پایتخت فرهنگی شانگهای و به صورت سالانه شده است .

سید محمد حسینی برگزاری مراسم ها و آیین های فرهنگی و همچنین اهدای جائزه شانگهای را از جزیئات طرح جمهوری اسلامی اعلام کرد و افزود : بدنبال طرح دیدگاه ها و نظریات فرهنگی جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی هستیم .

وی همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با خرید آثار فرهنگی از سوی دستگاه ها گفت : با توجه به اینکه خرید این آثار در بودجه سال 91 گنجانده نشده است دستگاه های اجرایی می توانند با ابلاع طرح پیوست فرهنگی که از مفاد برنامه پنجم توسعه است اقدام به خرید این آثار بکنند .

وی حمایت از آثار فرهنگی و هنری را عاملی مهم در ترویج آن و توسعه فرهنگ ایرانی اسلامی در بین جونانان دانست و ابراز امیدواری کرد با کمک مسئدولین بتوان قدم مهمی دار این زمینه برداشت .

وی که در حاشیه اختتامیه دومین دو سالانه بین المللی خوشنویسی در قزوین سخن می گفت:خط را یکی از عوامل مهم در انتقال مفاهیم بلند و والای دینی و انسانی دانست و خاطر نشان کرد : قزوین می تواند میزبان خوبی برای فعالیت های متعدد خوشنویسی در کشور باشد./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.