مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری مهر از آمادگی این موسسه برای تامین منابع مالی پروژه های اقتصادی و نفتی استان خوزستان بیش از رقم سپرده های موجود خبر داد.


غلامحسن تقی نتاج در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  خوزستان اظهار کرد: رویکرد موسسه مالی اعتباری مهر فعالیت در راستای توسعه اقتصاد منطقه است و بر این اساس منابع مالی هر استان در درجه نخست برای توسعه همان استان صرف می شود.
وی با بیان اینکه در استان خوزستان 600 میلیارد تومان مانده تسهیلاتی بوده که در خود استان به مصرف رسیده، عنوان کرد: این آمادگی وجود دارد که در صورت فراهم شدن شرایط اقتصادی استان منابع بیشتری برای توسعه اقتصادی استان جذب کنیم.

نتاج با اشاره به ظرفیتها و پتانسیلهای استان خوزستان افزود: برای تامین مالی پروژه های اقتصادی خوزستان آمادگی تامین منابع مالی حتی بیش از حجم منابع و سپرده های موجود از حوزه مرکزی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه برای پروژه های اقتصادی به صورت مستقیم و جداگانه تسهیلاتی در نظر گرفته می شود، گفت: امسال برای تامین مالی پروژه ها تا سقف بیش از هزار میلیارد تومان برنامه ریزی شده است.

سرمایه گذاری در پروژه های صنعتی و نفتی
 
مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری مهر با بیان اینکه تمایل به سرمایه گذاری در پروژه های صنتعی و به ویژه نفتی استان خوزستان هستیم، افزود: در این راستا مجاز به انتقال منابع از حوزه مرکزی به استان خوزستان هستیم و این تمایزی است که برای این استان نسبت به استانهای دیگر قائل می شویم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته  حدود 32 هزار فقره تسهیلات با رقم 150میلیارد تومان به فعالان اقتصادی استان خوزستان که در سطح متوسط به بالا هستند پرداخت شد که بنا داریم این رقم در سال جاری به 200 میلیارد تومان افزایش یابد.

نتاج به یکی از پروژه های بزرگ سد سازی استان خوزستان بدون ذکر نام اشاره کرد و گفت: در سال گذشته در حدود 50 میلیارد تومان برای این پروژه توسط موسسه مالی اعتباری مهر تامین اعتبار صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: اولویت فعالیت ما در استان خوزستان تامین مالی پروژه های اقتصادی است به شرطی که این پروژه ها اقتصادی و بدون زیان باشند./ب


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.