دراستان زنجان،بیش از 560 تن ماهی به شيوه پرورش در قفس توليد می شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان با بیان این مطلب گفت:پرورش در قفس سامانه‌ای است كه ماهی، محصور در یك قفس در منابع آبی پرورش داده می‌شود و در این روش آب به صورت آزاد ميان منبع آبی و قفس در جریان است.

صياد بوراني با اشاره به اینکه صنعت آبزی‌پروری به سرعت رو به توسعه است،افزود:این صنعت در آینده می‌تواند جایگزین مناسبی برای بهره‌برداری مستقیم از ذخایر طبیعی باشد و پرورش در قفس فرصت مناسبی است تا مزرعه‌داران از آبی كه برای سایر فعالیت‌ها استفاده مي‌كنند و یا از آن بهره‌برداری نمی‌شود، استفاده کنند.

وی به گسترش فن‌آوری پرورش ماهی در قفس و استفاده از مواد مقاوم در ساختمان قفس اشاره وخاطرنشان کرد: وجود منابع آبی و دریاچه‌های موجود در پشت سدها در شهرستان‌های غیرساحلی فرصت مناسبی را برای بهره‌برداری بهینه از آب و تولید ماهی فراهم كرده است كه می‌توان از مزایای آن بهره‌ جست.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان به انواع قفس اشاره کرد وگفت: قفس‌ها غالباً به حالت‌های ثابت و شناور استفاده مي‌شوند و قفس‌هاي ثابت از كيسه توري تشكيل شده‌اند كه به وسيله تيرك‌هايي در كف درياچه یا رودخانه در آب نگهداري مي‌شوند.

صيادبوراني با بیان اینکه سال پيش حدود 260 تن ماهی قزل‌آلا در استان تولید شد که 200 تن آن در شهرستان ایجرود و 60 تن در شهرستان ابهر به تولید رسید تصریح کرد: امسال‌ تولید ماهی آزاد دریای خزر هم با این روش در استان انجام مي‌شود./ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.