وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ابراز اميدواري كرد كه با تصويب شش هزار ميليارد براي بستري بيماران در بيمارستان‌هاي دولتي مردم هزينه‌اي براي بستري در بيمارستان‌هاي دولتي از جيب پرداخت نكنند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، مرضيه وحيد دستجردي در جريان بررسي بخش سلامت كشور در جلسه علني امروز (يكشنبه(مجلس شوراي اسلامي گفت: اساس كار ما در وزارت بهداشت اين است كه خدمات سلامتي را در دسترس مردم قرار دهيم و در اين راستا بيانات مقام معظم رهبري سرلوحه كار ماست و معتقديم بايد همه امكانات، تسهيلات و خدمات با نهايت سهولت و آسايش در اختيار مردم قرار گيرد و اين دغدغه وزارت بهداشت است.

طراحي 77 هزار تخت بيمارستاني

وي با اشاره به طراحي، مطالعه و ساخت 77 هزار تخت بيمارستاني گفت كه بسياري از مشكلات بيمارستان‌ها با نهايي شدن اين تخت‌ها حل خواهد شد.

افزايش ميزان اعزام پزشكان به مناطق محروم

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در ادامه به اعزام 1445 پزشك متخصص عمومي و دكتراي حرفه‌اي براي ارائه خدمات در مناطق محروم در سال گذشته اشاره كرد و گفت: ميزان اعزام پزشكان نسبت به سال 84، 80 درصد افزايش يافته است.

دستجردي اضافه كرد: وزارت بهداشت همچنين اقدام به راه‌اندازي دانشكده‌هاي پزشكي در شهرستان‌ها كرده تا بتوانيم نيروهاي بومي را در استان‌ها و شهرستان‌ها داشته باشيم كه در مناطق خود ماندگار شوند.

وي تاكيد كرد: من نمي‌خواهم بگويم كه همه مشكلات را رفع كرده‌ايم، بلكه ما در ابتداي راه هستيم و نيازمند تلاش فراوانيم تا ارائه خدمات بهداشتي را بدون نقص انجام دهيم.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به تاكيد مقام معظم رهبري بر عدالت در سلامت،‌يادآور شد: عدالت در سلامت اين است كه در ارائه خدمات سلامت بين فقير و غني تفاوتي نباشد، بلكه بيمارستان‌هاي دولتي بايد خدمات بهتري به بيماران نيازمند ارائه كنند.

تلاش براي اجراي برنامه پزشك خانواده در سراسر كشور

دستجردي درباره زيرساخت‌هاي پزشك خانواده كه از سوي بسياري از نمايندگان مورد اشاره قرار گرفته بود، تصريح كرد: ما دو هزار پزشك عمومي داريم كه مطب دارند و بنا داريم در اين برنامه از همگي آنها استفاده كنيم اما همين الان 10 هزار پزشك عمومي كم داريم و تلاش مي‌كنيم با توجه به افزايش ظرفيت دانشگاه‌ها بتوانيم برنامه پزشك خانواده را در سراسر كشور پياده كنيم.

جشن تكميل خانه هاي بهداشت روستايي در هفته دولت

وي با اشاره به راه‌اندازي شبكه بهداشت و درماني، بر لزوم تكميل اين شبكه‌ها تاكيد كرد و گفت: همچنين قرار است در هفته دولت جشن تكميل خانه‌هاي بهداشت روستايي را بگيريم.

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي درباره وضعيت تعرفه خدمات بهداشتي اضافه كرد: شوراي عالي بيمه هنوز تصويب نشده و لايحه آن به مجلس ارائه نشده، اما وزارت بهداشت سال گذشته پيش‌نويسي را براي تشكيل شوراي عالي بيمه ارائه كرده و اميدواريم هر چه سريعتر وضعيت تعرفه‌ها در شوراي عالي بيمه تعيين تكليف شود.

دستجردي با اشاره به اظهارات يكي از نمايندگان درباره عدم تعجيل در راه‌اندازي پزشك خانواده، ‌خاطر نشان كرد: ما بايد چهار سال پزشك خانواده را در كل شهرها مستقر مي‌كرديم و تاخير فراواني در اين امر داريم. اين امر كه در همكاري با وزارت تعاون و رفاه انجام مي‌شود كار سنگيني است كه نيازمند حمايت نمايندگان است.

س2/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار