رئیس کمیته پزشکی و ضد دوپینگ فدراسیون فوتبال گفت: یک بازیکن از لیگ برتر و یک بازیکن از لیگ یک در آخرین آزمایشات، تست دوپینگشان مثبت اعلام شد.

 

احمد هاشمیان، رئیس کمیته پزشکی و ضد دوپینگ فدراسیون فوتبال در کنفرانس خبری که خبرنگاران در آن زیاد به چشم نمی خوردند لب به اعتراض گشود و به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افرود: تأسف می خورم از این که فقط در فوتبال ما به بحث مبلغ قراردادهای رسیدگی می شود و وقتی که برای بحث های پزشکی و سلامت فوتبالیست ها کنفرانس خبری برگزار می کنیم هیچ نهادی به این مسئله مهم توجه نمی کند.

وی ادامه داد: در سال های گذشته تمام خبرگزاری ها و فدراسیون فکر می کردند که کمیته پزشکی و ضد دوپینگ همیشه در کنار تیم های ملی قرار دارد.

هاشمیان در مورد برگزاری همایش های ضد دوپینگ تصریح کرد: همایش های ملی مبارزه دوپینگ و آموزش افسران ضد دوپینگ را در 17 استان کشور برگزار کردیم که در این زمینه پیشرفت های زیادی حاصل شد که این موارد باعث رسيدگي بيشتري به سلامت بازیکنان فوتبال مي کند.

وی در مورد نبود یک آئین نامه مستقل در کمیته پزشکی و ضد دوپینگ فدراسیون فوتبال گفت: هیچ آئین نامه ای در کمیته پزشکی و ضد دوپینگ فدراسیون فوتبال نداشتیم وقتی کادر پزشکی در فضای فوتبال کشورمان وجود نداشت.

هاشمیان تأکید کرد: در مورد امکانات و تجهیزات در فوتبال و کنار زمین هم چیزی خاصی در اختیار پزشکان قرار نداشت که برای تشکیل این ضروریات به آئین نامه نیاز داشتیم که این بستر بايد هر چه زودتر فراهم شود تا کمیته پزشکی به یک واحد مستقل در بیاید.

وی در مورد آخرین آزمایشات تست دوپینگ در لیگ های مختلف فوتبال کشورمان گفت: در آخرین نتایج دریافتی از آزمایشگاه کلن آلمان، 71 نمونه ارسال شده به این آزمایشگاه، تست هایي از مسابقات لیگ برتر، لیگ یک، دسته دو، دسته سه و فوتبال و فوتسال بانوان، 69 نمونه منفی بوده است و فقط 2 نمونه آزمایش مثبت بوده که یک نمونه از بازیکنان لیگ برتر و دیگری از لیگ یک مثبت اعلام شده است.

هاشمیان اضافه کرد: بازیکن لیگ برتری از ماده سی بوت رامین استفاده کرده است و بازیکن لیگ یکی از ماده ممنوعه دگزامتازون استفاده کرده است که پرونده های این بازیکنان تشکیل شده است که هفته آینده کمیته متخلفان فوتبال برگزار می شود و رأی اولیه این کمیته پایان هفته به بازیکنان و باشگاه مربوطه ارائه می شود.

وی گفت: در سال آینده 520 مورد تست دوپینگ از فوتبالیست ها شاغل در فوتبال ایران گرفته می شود./ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار