آقاي بان‌کي‌مون! در مقابل قانون شکنی‌های ابر قدرت‌ها بایستید و جلوي نسل کشی در سوریه را بگيريد.

 به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل نامه اي خطاب به بان کی مون رئيس سازمان ملل در خصوص وقايع سوريه نوشتند. متن اين نامه به شرح ذيل است:


بسم الله الرحمن الرحیم


جناب آقای بان کی مون

سلام؛

جهان امروز در یکی از مهم ترین پیچ های تاریخی خود قرار دارد و اتفاقاتی که در اقصا نقاط عالم رخ می دهد باعث شده است که این برهه از تاریخ بشریت حساسیت های روز افزانی را داشته باشد.
 
در کمتر از دو سال گذشته تاریخ بشریت شاهد اتفاقات شگرفی بوده است. از سقوط دیکتاتورهای تونس و مصر و لیبی و یمن تا آغاز اعتراضات خیابانی در شهرهای اروپا ؛ از شروع انقلاب ها در کشورهای بحرین و عربستان و اردن تا جنبش موسوم به تسخیر وال استریت که برای مقابله با آفریننده حکومت های حاکم بر همین کشورهای عربی. اتفاقاتی که شاید تا 2 سال کسی می خواست فکر تجربه تمام آنها را داشته باشد باید به عمری هزار ساله می اندیشید.
 
اما در این میان که ملت ها علیه ظالمان حاکم بر کشورشان قیام کردند و اوضاع را از حالت معمولی خود خارج کردند. و طبیعی به نظر می رسد که عده ای بخواهند از این اوضاع سود ببرند و با اجرای برخی توطئه ها و حیله ها اعمال خود را همراستا با ملت های جهان نشان دهند. در هر حالی که در پشت این چهره حق بجانب، صورت همان ظالمانی نمایان است که مردم کشورشان علیه آنها به خیابان آمده اند.
 
جناب آقای دبیر کل سازمان ملل!

این روزها ما در سوریه شاهد رفتاری از سوی برخی به اصطلاح انقلابیون هستیم که این رفتار ما را به یاد حرکات گروه طالبان می اندازد. طالبان همان گروهی است از پول سرمایه داران عربستانی تغذیه می شدند و همیشه مورد حمایت آمریکا بود تا زمانی که دیگر به درد سردمداران کاخ سفید نخوردند.
 
کشتار کودکان در روز پنج شنبه هفت جولای توسط مخالفان دولت بشار اسد ما ایرانیان را به یاد کشتار کودکان مظلوم افغانی توسط طالبان می اندازد.
 
تمام این اتفاقات در حالی است که دولت سوریه طرح نماینده سازمان ملل آقای کوفی عنان را جهت آتش بس قبول کرده بود طرحی که به نظر می‌رسد با رویکرد صرفا امنیتی، عملا نتوانست دردی از ملت سوریه دوا کند و تنها با محدود کردن ارتش سوریه، دست مخالفان آن هم مخالفان مسلح و تروریست را باز کرد و شاهد بودیم با اجرا شدن این طرح، مخالفان تشدید حملات را در دستور کار خود قرار دادند و این بار نه به دولت و ارتش سوریه بلکه به غیر نظامیان مظلومی که در شهرها و روستاها ساکنند.لذا به نظر می رسد این طرح چاره مشکلات سوریه نباشد.
 
البته در این بین نباید حمایت های خارجی را از مخالفین جهت لغو آتش بس و ایجاد جنگ داخلی که مورد حمایت همین حامیان از جمله قطر، عربستان ، ترکیه، آمریکا و اسرائیل هست نادیده گرفت.
 
حاکمان قطر و عربستان با هدف دور کردن اذهان عمومی از اتفاقاتی که در بحرین و عربستان در حال رخ دادن است  از این اقدامات حمایت می کند. ترکیه برای کمک به اسرائیل از هرگونه اقدامی دریغ نمی کند چرا که سوریه یکی از محورهای اساسی مقاومت در مقابل تجاوز اسرائیل است.
 
دلیل حمایت های آمریکا و اسرائیل از مخالفان هم نیازی به توضیح ندارد. چرا که دولت کنونی سوریه همیشه برای اسرائیل هزینه زا بوده است. این کشور ها می خواهند با حمایت های خود از مخالفان جهت لغو آتش بس سوریه را وارد جنگ داخلی کنند تا همانند لیبی کشور سوریه ضعیف و ضعیف تر بشود. این راهبرد آمریکا را می توان از صحبت های خانم کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا که پنج شنبه گذشته در نشست خبری مشترک با وزیر امور خارجه ترکیه داشت دریافت.
 
البته رژيم صهيونيستي امروز از مخالفین ملت سوریه به خصوص گروهک های طالبان که از تمام نقاط جهان به شکل مشکوکی در سوریه حضور دارند، حمایت می کند. چرا که ساقط کردن دولت کنونی با ابزارهای به اصطلاح حقوق بشری امکان پذیر نیست اما از طریق ناامن کردن کشور سوریه و سوق دادن دولت به سمت جنگ داخلی این امر را میسر می کند.
 
از سوی دیگر صهيونيست ها و حامیان آن ها به خوبی می دانند که حضور طالبان و به قدرت رسیدن تروریسم در سوریه بهتر از حضور دولتی با محور مقاومت است و البته تحت فشار قرار دادن طالبان در صورت ساقط شدن دولت کنونی از طریق ابزارهای حقوق بشری هم امکان پذیر است.
 
در واقع اسرائیل و قدرت های پشتیبان آن قصد دارند از طریق طالبان و تروریسم، محور مقاومت را ساقط کنند و نگرانی از آینده یا پیروزی این جریان بر سوریه را هم ندارند چه اینکه در این صورت براحتی با بهانه هایی نظیر حمله به افغانستان می توانند طالبان را هم تحت فشار بگذارند.
 
آقای بانکی مون!
 
امروز نگرانی ما از اتفاقاتی که در سوریه رخ می دهد به جهت بقای دولت سوریه و با روی کار نیامدن مخالفان نیست؛ چرا که در سوریه طبق روندی معقول رفراندم جهت اصلاحات در قانون اساسی با حضور اکثریت مردم برگزار شده است و وزیر کشاورزی دولت بشار اسد نیز مامور تشکیل کابینه جدید شده است که این خود نشان می دهد دولتی روی کار خواهد آمدکه بر اساس خواست مردم است.
 
نگرانی ما از آن جهت است که گروه ها ی مخالف با پشت پا زدن به رای اکثریت مردم اقدام به نسل کشی در شهرها و روستاهای سوریه کند؛ و بیم آن می رود که کشورهای غربی با نادیده گرفتن حق مسلم ملت سوریه جهت انتخاب سرنوشت خود با رفتارهای جاه طلبانه و قلدرمآبانه مردم این کشور را به نابودی بکشند.
 
مسلما در این رابطه شما با ما هم عقیده اید که تنها راه برون رفت از این بحران طرح آتش بس و واگذاری همه چیز به دست خود مردم سوریه است.
 
در پایان ما دانشجویان دانشگاه های ایران با توجه به اینکه وظیفه خود می دانیم تا در مقابل هر گونه زورگویی و ظلمی از طرف هر فرد ، گروه یا کشور شجاعانه بایستیم و در راه افشای حق و حقیقت و دفاع از آن از هیچ تلاشی فر گذاری نکنیم از شما می خواهیم که هر چه جدی تر و مسمم تر از پیش در مقابل قانون شکنی های ابر قدرت ها بایستید و از نسل کشی که در سوریه اتفاق می افتد و هر آن ممکن است دامن دیگران را نیز بگیرد جلوگیری کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار