با راه های از بین بردن چين و چروك آشنا شويد

لیزر و پيلینگ (باعث تحریک کلاژن سازی شده) و چروکهای صورت را از بین می برد.

دكتر ابراهیم رزم پا، متخصص و جراح گوش و حلق و بینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: علاوه بر گذر زمان، استرس های زندگی، نور خورشید عوامل بسیار دیگری هستند که باعث شل شدن عضلات صورت و افزایش چین و چروک صورت می شوند.

رزم پا خاطر نشان کرد: از جمله عوامل آن کلاژن سازی است حال به هر علتی در روند کلاژن سازی اختلالی به وجود آید می تواند باعث چروک پوست گردد.

رزم پا در ادامه به این موضوع اشاره کرد: با افزایش سن کلاژن سازی دچار وقفه می گردد و افراد با سنین بالا پوستی افتاده دارند.

وی تصریح کرد: علاوه بر کلاژن سازی علت های دیگری در ایجاد چروک پوست دخیلند که از جمله افزایش قدرت عضلانی زیر پوست است، افراد اخمو و عصبی بعلت استفاده زیاد از عضلات صورت دچار این حالت می شوند و با افزایش قدرت این عضلات پیری زودرس پیدا می کند.

زرم پا در ادامه به دیگر عوامل آن اشاره کرد: افرادی که قبلا چاق بوده و دچار لاغری می شوند به دلیل از دست دادن چربی زیر پوستی دچار افتادگی پوست می شوند و چروک روی صورت آن ها به وجود می آید و عدم تغذیه مناسب و استرس ها از عوامل ایجاد چروک است.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری در ایجاد چروک باید عوامل ایجاد کننده آن را از بین برد به رعایت مواردی چون: عدم مصرف مواد مخدر و دخانیات، تغذیه مناسب و اعصاب آرام و ... اشاره کرد.

ابراهیم رزم پا در پایان مطالب خود گفت: روش ها متنوعی برای از بین بردن چین و چروک صورت ارائه داد از جمله مصرف کرم های مرطوب کننده که تا حدودی چروکهای ریز را بطور موقت از بین می برد، انجام پيلینگ، انجام لیزر که باعث تحریک کلاژن سازی می شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار