وزير دفاع با اشاره به مذاکرات 1+5 با ايران گفت: سياست جمهوري اسلامي بر دفاع از حقوق خود بوده است و از اين حقوق خود کوتاه نمي آيد و کشورهاي ديگر بايد به اين موضوع واقف باشند.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار احمد وحيدي صبح امروز در حاشيه "جشنواره صنايع فاعي با رويکرد محيط زيستي" در جمع خبرنگاران با تأکيد بر اينکه محيط زيست يک موضوع مهم جهاني و ملي است، اظهار داشت: لازم است مباحث شرعي و اخلاقي در اين زمينه را رعايت کنيم.

وي افزود: وزارت دفاع در اين زمينه و در چارچوب سياست ها و برنامه هاي سازمان محيط زيست تلاش کرده است اصول و روابط محيط زيست را به نحو احسن اعمال کند که در اين زمينه ما تدبيرها و گواهي نامه هاي مختلفي دريافت کرده ايم.

سردار وحيدي با بيان اينکه نگاه کلان به مسائل محيط زيست و بهره برداري از دانش نانو با استفاده از ترکيب هاي مختلف از دانش هاي بين رشته اي موفقيت‌آميز بوده است؛ تصريح کرد: با کمک سازمان محيط زيست و همچنين برادر آقاي محمد زاده(رييس سازمان حفاظت محيط زست) اين مسئله بزرگ که در دنيا و کشور بر رعايت آن تاکيد مي شود را به خوبي رعايت کرده و به ارتفاعات بيشتري در اين خصوص رسيده ايم.

وزير دفاع در خصوص اقدامات انجام شده در اين زمينه و شاخص هاي اين اقدامات، خروج صنایع دفاعی از داخل شهرها، مدیرت پسماند‌های صنایع دفاعی و حفاظت از مناطقی که در اختیار بخش وزارت دفاع است را، بخشی از اقدامات این وزارتخانه در حوزه محیط زیست دانست.

وي افزود: از ديگر اقدامات انجام شده مديريت پسماندها بود و تمام پسماندها که در صنايع صنعتي توليد مي شود مديريت شده و تا حدودي جلوي آلودگي محيط زيست را در اين زمينه گرفته ايم.

سردار وحيدي همچنين ادامه داد: حفاظت از مناطقي که از نظر محيط زيست که در اختيار صنايع دفاعي است براساس اصول و ضوابط بوده و تمام تلاش خود را خواهيم کرد تا در رعايت اين گونه ضوابط به موفقيت هاي لازم برسيم.

غرب بايد به خواست منطقي ايران تمکين کند

وزير دفاع در ادامه درباره مذاکرات 1+5 و تهديدات غرب عليه جمهوري اسلامي ايران گفت: سياست جمهوري اسلامي ايران بر دفاع از حقوق خود بوده است و از اين حقوق خود کوتاه نمي آيد و کشورهاي ديگر بايد به اين موضوع واقف باشند.

سردار وحيدي با بيان اينکه ما اهل تعامل هستيم ولي در عين حال از حقوق خود کوتاه نمي آييم خاطر نشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبري فرمودند داشتن سلاح هسته اي حرام است ما نيز هيچ وقت به دنبال سلاح هسته اي نبوده و نخواهيم و بايد آنها به مواضع صلح آميز و منطقي ما تمکين داشته باشند.

وي همچنين، پيشرفت هاي کشور در حوزه صنايع دفاعي را بسيار ارزشمند و چشمگير توصيف کرد و افزود: کشورمان توانسته است به يک دفاع "خود اتکا" برسد و اين چيزي است که ما دنبال آن هستيم.

وزير دفاع با بيان اينکه در دنيا فقط دو کشور هستند که به دستاوردهاي خود اتکايي در زمينه دفاع رسيده اند گفت: ايران بين چند کشور اول دنيا در زمينه دفاع "خود اتکا" قرار دارد و توانسته است سامانه هاي مورد نياز را در داخل توليد کند.

وي خاطرنشان کرد: امروز در توليدات دفاعي جز کشورهاي مطرح دنيا هستيم و همه اذعان دارند که ايران جز ده کشور برتر دنيا در اين زمينه قرار دارد.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار