طرح پيشگيري از معلوليت ناشي از انفجارمين امروز در خوزستان به پايان رسيد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از اهواز ، در اين طرح حدود 65 هزار نفر دانش آموز ، سوادآموز مراکز يادگيري و کشاورز  شهرهاي مرزي استان با روشهاي چگونگي برخورد با سلاحهاي جنگي ، مين ، مواد منفجره و راكدهاي عمل نكرده آشنا شدند .
معاون پيشگيري سازمان بهزيستي خوزستان امروز گفت: اين طرح با  700 ميليون ريال هزينه در شهرستانها و بخشهاي شوش دانيال ، شاوور ، آبادان ، ‏سوسنگرد ، هويزه ، بستان و خرمشهر اجرا شد.
آقاي رحيمي با اشاره به اينکه اين طرح از دي پارسال آغاز شد افزود : اين طرح در قالب توزيع بسته هاي آموزشي و بازيهاي پويا نمايي وكتب آموزشي اجرا و درآنها روشهاي پيشگيري از معلوليت ناشي از انفجار مين آموزش داده شده است.
خوزستان به عنوان خط مقدم جنگ دردوران 8 سال دفاع مقدس همه ساله شاهد بروزحوادث  مختلفي ازجمله معلوليت و مرگ و ميرناشي از انفجار مين و ديگرسلاحهاي جنگي براي  ساکنان به ويژه دانش آموزان است که با اجراي اين طرح از بروز اين حوادث به ميزان 90 درصد جلوگيري شده است.  
درجريان جنگ تحميلي بيش از يک ميليون و380هزار هکتار از زمينهاي شوش دانيال، شاوور، آبادان، ‏سوسنگرد، هويزه ، بستان و خرمشهر آلوده به موادمنفجره و مين  شد که تاکنون از اين ميزان بيش از يک ميليون و 200هزار هکتار پاکسازي شده است./ج2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.