در حالي كه بسياري از بنگاه داران خواستار كاهش اجاره بها هستند، بي انصافي مالكان ميزان اجاره ها را چند برابر كرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گزارش هاي ميداني از برخي مناطق تهران حاكي از بي انصافي و نداشتن قانون براي مالكان به منظور جلوگيري و كنترل از افزايش قيمت اجاره است.
براساس اين گزارش، يكي از بنگاه داران واقع در منطقه سعادت آباد معتقد است افزايش يا كاهش نرخ اجاره بها توسط خود مالكان تعيين مي شود در صورتي كه بنگاه داري در اين باره اعتراض كند مالكان به مخالفت با آنان پرداخته و اظهار مي كنند كه بنگاه دار ديگري درباره نرخ ثابت اجاره بها در منطقه غرب تهران مي گويد: هر مترمربع در اين منطقه براي اجاره يک ميليون تومان است در صورتي كه برخي از مالكان يك ميليون و 400 تا 2 ميليون تومان خانه هاي خود را اجاره مي دهند.
به طور مثال يك واحد 200 متري 3 خوابه 300 ميليون تومان به رهن گذاشته شده، همچنين واحدي 137 متري 500 ميليون تومان پيش و يك ميليون و 650 هزار تومان ماهانه اجاره داده مي شود.
*چشم و همچشمي هم به مالكان سرايت كرد
بسياري از مالكان نرخ اجاره بهاي خود را با نرخ اجاره هم محلي هاي خود مي كنند و 500 تا يك ميليون تومان بيش تر به اجاره مي دهند.
يكي از بنگاه داران واقع در محله مختاري منطقه 11 معتقد است قيمت اجاره در خيابان وحدت اسلامي براساس چشم و همچشمي تعيين مي شود و بسياري از مالكان به فكر مستاجران نيستند و با بي انصافي كامل يك ميليون بيشتر از نرخ اجاره مالك ديگر مي دهد.
بنگاه دار ديگري واقع در محدوده وحدت اسلامي گفته قيمت خريد هر مترمربع آپارتمان در خيابان وحدت اسلامي يك ميليون تومان است در حالي كه مالكان يك ميليون و 500 هزار تومان آن را به فروش گذاشته اند.
به طور مثال آپارتماني 457 متري واقع در خيابان وحدت اسلامي يك خوابه 19 ميليون تومان و آپارتماني 100 متري واقع در خيابان مختاري 50 ميليون تومان رهن كامل گذاشته شده است.
*بي قانوني در بين مالكان
براساس اين گزارش بنگاه داري واقع در خيابان شريعتي در تعيين نرخ اجاره بها گفته است در اجاره آپارتمان دست بالاي دست بسيار است و هيچ قانون و برنامه اي براي كنترل افزايش اجاره توسط مالكان وجود ندارد.
بنگاه دار ديگري معتقد است بسياري از بنگاه داران خود خواستار افزايش اجاره بها و فشار بر مستاجران نيستند و در صورت اعتراض براين قضيه بسياري از مالكان مي گويند شما اگر اجاره نمي دهيد مهم نيست به بنگاه ديگري مي سپاريم.
براساس اين گزارش، قيمت اجاره آپارتمان نوساز در منطقه عباس آباد متري 700 هزار تومان است در صورتي كه مالكان يك ميليون تومان هم به اجاره گذاشته اند.
به طور مثال آپارتماني 250 متري واقع در شريعتي 100 ميليون تومان و همچنين واحدي 151 متري دو خوابه واقع در عباس آباد 68 ميليون تومان به رهن گذاشته شده است.
گزارش از محبوبه كباري

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار