اسلام‌آباد اظهارات وزير دفاع آمريكا را مبني بر اينكه پاكستان مخفيگاهي امن براي شبه‌نظاميان است، رد كرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری  شين هوا ؛ پيش از اين لئون پانتا، وزير دفاع آمريكا در سفرش به كابل اعلام كرده بود كه آمريكا به دليل فعاليت‌هاي شبه‌نظاميان در پاكستان كاسه صبرش لبريز شده است.

در همين حال وزارت امور خارجه پاكستان اعلام كرد: احساس مي‌كنيم وزير دفاع آمريكا مسائلي پيچيده را بسيار ساده جلوه مي‌دهد.

سخنگوي وزارت امور خارجه پاكستان در بيانيه‌اي اعلام كرد: ما هر آنچه كه در توان داريم براي مبارزه با تروريسم و افراطي گري به كار مي‌گيريم.

دولت اسلام آباد اعلام كرد كه حضور شبه‌نظاميان در منطقه بايد با توجه به وضعيت كلي صلح و ثبات در افغانستان و نيز در منطقه مورد بررسي قرار گيرد.

سخنگوي وزارت امور خارجه پاكستان خاطر نشان ساخت : اسلام آباد بارها خواستار توقف تجاوزهاي آمريكا به تماميت ارضي پاكستان شده است.

معزم خان، تصريح كرد: ما مطابق با منافع ملي خود با تروريسم و افراطي گري مبارزه مي‌كنيم و هيچ ترديدي وجود ندارد كه در اين زمينه عزم خود را جزم كرده‌ايم. فداكاري‌هاي ما ادامه دارد و تلاش‌هاي ما خاتمه نيافته است.

اين سخنگوي وزارت امور خارجه پاكستان تصريح كرد كه اسلام آباد استراتژي مطلوبي را براي از ميان بردن افراطيون و تروريست‌ها به كار گرفته است و آن را ادامه خواهد داد.

در بيانيه وزارت امور خارجه پاكستان آمده است: ما بر اين باوريم كه بيانيه‌ها و اظهاراتي از اين دست در بازگرداندن صلح و ثبات به منطقه بي‌ تاثير است.

پانه‌تا همچنين در سفرش به هند اعلام كرده بود كه آمريكا حملات هواپيماهاي بدون سرنشين خود را در مناطق قبيله‌اي پاكستان به رغم مخالفت اسلام آباد ادامه خواهد داد.

وزارت امور خارجه پاكستان همچنين نسبت به اين اظهارات وزير دفاع آمريكا واكنش منفي نشان داد و انجام چنين حملاتي را بر خلاف قوانين بين المللي خواند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار