معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شركت ساخت ، توسعه و حمل و نقل زیربناهای كشور در بازدید از محور ملی پاتاوه - دهدشت ، روند اجرایی این پروژه مهم را مطلوب ارزیابی كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ، 'احمد صادقی ' روز گذشته در بازدید از محور ملی پاتاوه - دهدشت افزود: با شتابی كه در مراحل اجرای این پروژه ملی آغاز شده این محور تا پایان خردادماه سال 92 به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینكه جاده ملی پاتاوه - دهدشت در كوریدل شمال به جنوب و بندر امام خمینی (ره) قرار گرفته است افزود: با بهره برداری این محور مسیر بندرامام خمینی به مركز كشور حدود 240 كیلومتر كاهش خواهد یافت.
وی تصریح كرد: این پروژه در كاهش مصرف سوخت، اصطكاك ماشین آلات و كاهش تصادفات نیز تاثیر بسزایی دارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به اینكه این محور در یك منطقه 100 درصد كوهستانی واقع شده است ادامه روند اجرایی این پروژه در مدتی دچار وقفه شد ولی با همت و تلاش پیمانكار پروژه و حمایت های ویژه وزارت راه و شهرسازی این پروژه هم اكنون شتاب بیشتری یافت.
صادقی طول تونل های موجود در این محور ملی را افزون بر پنج هزار متر عنوان كرد و افزود: تونل كوه پات به طول 5/2 كیلومتر بزرگترین تونل این محور ارتباطی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی میزان اعتبار هزینه شده برای این پروژه را افزون بر یك هزار میلیارد ریال عنوان كرد و افزود: در سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی افزون بر یكهزار میلیارد ریال دیگر برای اجرای این پروژه اختصاص داده شد.
صادقی ابراز داشت:بیش از 400 میلیارد ریال این اعتبار مربوط به اعتبارات طرح مهر ماندگار و مابقی نیز از طریق اعتبارات ملی تامین خواهد شد.
وی طول این محورارتباطی را 136 كیلومتر و دارای چهار قطعه عنوان كرد و گفت: مشكل اصلی برای اجرای این پروژه مربوط به قطعه سوم به طول 63 كیلومتر است كه با اهتمام ویژه پیمانكار این قطعه (قرارگاه خاتم الانبیا)حداكثر تا خرداد سال 92 به اتمام می رسد.
وی گفت: با بهره برداری كامل از این طرح بیش از هشت بخش و 400 روستای كهگیلویه وبویراحمد از جاده مناسب بهره مند خواهند شد./س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.