رئیس جامعه معلولان گفت: بیش از 3 میلیون معلول در کشور وجود دارند که یک میلیون و 200 هزار نفر آنان زیر پوشش سازمان بهزیستی کشور هستند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان ، علی همت محمودنژاد روز گذشته در نخستین گردهمایی روسا و بازرسان جامعه معلولان کشور در سالن اجتماعات موزه جنوب شرق زاهدان اظهار داشت: با زحمات و تلاش‌های دولتمردان برای جامعه معلولان کشور، 200 هزار نفر از معلولان در طرح مسکن مهر ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: پرداخت 6 میلیون آورده اولیه معلولان برای مسکن مهر از دیگر اقدامات جامعه معلولان است.

رئیس جامعه معلولان کشور ادامه داد: قانون جامع حمایت از حقوق معلولان ایراداتی دارد که بعد از رفع این مشکلات به کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، ارائه و با تصویب مجلس، شورای عالی معلولان کشور تشکیل خواهد شد.نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان هم در این گردهمایی گفت: افراد معلول دارای روحی بزرگ، والا، ایثارگر و با اعتماد به نفس بالایی هستند که معلولیت جسمی آنها مانع از پیشرفت و پویایی آنان نشده است.

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی افزود: معلولیت روحی سبب عقب ماندگی جوامع است و معلولیت روح و انسانیت مانع از رشد و بالندگی انسان‌ها می‌شود.

رئیس شعبه جامعه معلولان سیستان و بلوچستان هم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد جامعه معلولان استان گفت: جامعه معلولان استان از سال 87 با 30 نفر عضو غیر رسمی تشکیل شد که در حال حاضر، این تعداد به 200 نفر عضو فعال ورزشکار و نخبه با مدرک فوق لیسانس و لیسانس افزایش یافته است.

غلامحسین رضایی بنجار بیان کرد: تا پایان سال 90، دفاتر و شعب جامعه معلولان شهرستان‌های زابل، زهک، چابهار، خاش و سراوان دایر شده است و افتتاح و تجهیز چهار واحد مددکاری در استان با هزینه بیش از 25 میلیون ریال جذب و اشتغال 14 نفر معلول به طور مستقیم را در پی داشته است./س
برچسب ها: زاهدان ، معلول ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.