ویتالی چوركین نماینده دایمی روسیه در سازمان ملل با انتقاد از گروه به اصطلاح دوستان سوریه گفت: گروه آمریكا محور دوستان سوریه به دلیل دنبال كردن سرنگونی بشار اسد از قدرت بعید است اقدامی برای حل و فصل اوضاع این كشور انجام دهد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازكانال تلویزیونی  روسیه، اعضای گروه دوستان سوریه همسو با پیشنهاد اولاند رییس جمهوری فرانسه تصمیم گرفته اند ششم ماه آتی میلادی  درباره راه های حل و فصل تحولات جاری سوریه نشست برگزار كنند.

چوركین افزود: نخست اینكه ما مجبور نیستم تا ششم جولای صبر كنیم. دوم اینكه گروه دوستان سوریه ساختار مضری است، زیرا تمام فعالیت های آن به جای كمك به اجرایی شدن طرح عنان، به سمت یافتن راه های مختلف جهت سرنگون كردن مقام های دولتی سوریه متمركز شده است.

نماینده دایم روسیه در سازمان ملل با اشاره به قرار گرفتن سوریه در آستانه جنگ داخلی اضافه كرد: بر خلاف تصور برخی ها، برای حل و فصل مسایل این كشور هیچ دستورالعمل ساده ای وجود ندارد.

روسیه در راستای كمك به حل و فصل بحران سیاسی جاری در روسیه پیشنهاد تشكیل نشستی با حضور كشورهای دارای نفوذ بر گروه های مختلف در سوریه از جمله ایران را به سازمان ملل ارایه كرده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار