پنجمین روز از مسابقات والیبال انتخابی المپیک 20 خرداد با برگزاری دیدار تیم های ژاپن و پورتوریکو به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم ملی والیبال کشورمان امروز پس از پذیرفتن شکست مقابل تیم ملی صربستان 11 امتیازی ماند، اما تیم استرالیا با برتری 3 بر یک مقابل تیم کره جنوبی توانست با 12 امتیاز به یک پله صعود به مکان دوم این رقابتها صعود کند.

تیم ملی والیبال چین هم با نتیجه 3 بر یک با تیم ملی ایران هم امتیاز شده اما به دلیل ست شماری انجام شده تیم ملی کشورمان به دلیل معدل ست بهتر در جایگاه سوم قرار گرفت و چشم بادامیهای چینی در جایگاه پنجم ایستادند.

دیگر حریف آسیایی تیم ایران در راه المپیک تیم ملی کشور میزبان است ژاپنیها توانتسند با کسب 3امتیاز کامل بازی امروز مقابل پورتوریکو در مجموع 11 امتیازی شده و درمکان چهارم جدول قرار گرفتند تیمهای کره جنوبی، ونزوئلا و پورتوریکو به ترتیب با 6امتیاز، 3امتیاز و صفر امتیاز در مکانهای ششم تا هفتم قرار گرفته اند.

با توجه به برنامه ریزی انجام شده تیم ایران با وجود آنکه در حال حاضر یک پله بالاتر از تیم ژاپن درجدول رده بندی قرار دارد اما نمیتوان به این جایگاه برای المپیکی شدن امیدوار بود. اگر در بازی فردا تیم والیبال استرالیا بتواند مقابل تیم چین به برتری و کسب 3 امتیاز کامل بازی دست یابد صعود آنها به المپیک با کسب 15 امتیاز قطعی خواهد شد، اما اگر چینیها بازی را به نفع خود خاتمه دهند، روشن شدن تکلیف نماینده والیبال آسیا در لندن به دیدار تیمهای ژاپن و ایران کشانده می شود.

تیم ملی والیبال کشورمان با توجه به نتایج کسب شده در طول این بازیها و برابری تعداد امتیازاتش با تیمهای چین و ژاپن در دیدار 21 خرداد برای راهیابی به المپیک محکوم به برد است.

لازم به ذکر است، دیدار تیمهای ایران و ژاپن 21 خرداد ساعت 13:45 در توکیو برگزار می شود./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار