مديريت ريسک مهم ترين ويژگي بازار سرمايه نسبت به بازارهاي تک کالايي (طلا و ارز ) است، آمارها نشان مي دهد هر روز بر تعداد سرمايه گذاران بازار افزوده مي شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه (سنا) ، سيد علي حسيني با اشاره به جذابيت بازار سرمايه براي سرمايه گذاران اظهار داشت: يکي از نکات حائز اهميت در بازار سرمايه، نگاه مثبت سياست گذاران به بورس است .
سيد علي حسيني با تاکيد بر اينکه در تمام سطوح تصميم گيري و سياست گذاري نگاه حمايتي به بازار سرمايه وجود دارد، گفت : اين نگاه حمايتي در هر سه قوه (مجريه، مقننه و قضائيه) ديده مي شود.
معاون سازمان بورس با اشاره به اينکه قوه قضائيه در بخش برخورد با متخلفان فعال است، تصريح کرد: در عين حال در سطوح راهبردي، بحث هاي سرمايه گذاري در بازار سرمايه و توسعه بازار شفاف مد نظر قرار گرفته است.
وي با بيان اينکه در بازارهاي جهان، تمام صنايع در مقاطعي از زمان با افت روبرو مي شود، خاطرنشان کرد: بر اين اساس بازار سرمايه در تمام کشورها با دوران هاي رکود و رونق روبرو مي شود که طبيعي است.
معاون سازمان بورس در خصوص بازدهي بازارهاي طلا و ارز در ماه هاي اخير نسبت به بازار سرمايه گفت: براي مقايسه بازدهي بازار سرمايه با اين دو بازار ، بايد نوسان مقطعي و رشد کاذب قيمت ها را در اين دو بخش حذف کرد .
وي با اشاره به سير نزولي قيمت سکه تصريح کرد: در حال حاضر قيمت ها در اين بازار سکه و ارز کاهش يافته است و به همين دليل نبايد رشد حبابي قيمت ها در اين دو بخش را به معني بازدهي دو بازار دانست.

حسيني افزود: زماني که ما از طلا و ارز صحبت مي کنيم، در واقع از يک تک دارايي صحبت مي کنيم، بنابراين شخصي که سکه را به منظور سرمايه گذاري خريداري مي کند، سبدي از يک دارايي در اختيار دارد و با کاهش قيمت سکه متضرر مي شود.
معاون سازمان بورس تصريح کرد: وقتي از بورس صحبت مي کنيم منظور سبدي از دارايي هاست و افت قيمت يک سهم به معني متضرر شدن سهام دار نيست چرا که سهامدار با سودي که از بقيه سهام موجود درسبد دارايي هايش به دست مي آورد، آن ضرر را جبران مي کند.
وي با بيان اينکه هم اکنون يک رقم کلي از بازدهي شرکت هاي حاضر در بورس اعلام مي شود، افزود : اما برخي از شرکت ها با بازدهي بيش از 100 درصدي روبرو بوده اند، بنابراين نفس مقايسه بازارهاي طلا و ارز صحيح نيست.
عضو هيئت مديره سازمان بورس اظهار داشت: از سوي ديگر زماني که در خصوص سرمايه گذاري در بورس صحبت مي کنيم بايد به امکان مديريت ريسک در بازار سرمايه اشاره کنيم و براي سرمايه گذار اين امکان وجود دارد که ريسک خود را مديريت کند.
وي اظهار داشت: سهام داران مي توانند با انتخاب سهام شرکت هاي مختلف و خريداري سهام بر اساس عملکرد شرکت ها، ريسک سرمايه گذاري خود را پايين بياورند.
حسيني با تاکيد بر اينکه در بازار طلا و ارز امکان مديريت ريسک وجود ندارد ، گفت:  اين اتفاق در حالي در بازار سرمايه روي مي دهد که بازارهاي متشکل طلا و ارز هنوز در کشور ما شکل نگرفته است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار