ظرفيت ذخيره سازي فرآورده هاي نفتي کشور با بهره برداري رسمي از طرح توسعه انبار نفت نظاميه اهواز 126 ميليون ليتر افزايش مي يابد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا) ،‌ مجري اين طرح واحد مهندسي و طرح هاي شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران است و با بهره برداري از آن در هفته آينده و در آستانه مبعث پيامبر گرامي اسلام، ظرفيت ذخيره سازي و انباشت فرآورده‌هاي نفتي در اين انبار از 460 ميليون ليتر به 586 ميليون ليتر افزايش مي يابد.
هم اکنون 21 مخزن در انبار نفت نظاميه اهواز فعال است و با بهره برداري از اين طرح، 3 مخزن گازوئيل به ظرفيت 56 ميليون ليتر، 3 مخزن نفت سفيد به ظرفيت 54 ميليون ليتر و 3 مخزن بنزين به ظرفيت 15.6 ميليون ليتر به تأسيسات نفت نظاميه اهواز افزوده مي شود.
واحد مهندسي و طرح هاي شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي سرمايه گذاري انجام شده براي طراحي، ساخت، نصب و راه اندازي اين پروژه را حدود 140 ميليارد ريال اعلام کرده است که با راه اندازي آن، شمار مخازن ذخيره سازي فرآورده نفتي از 21 دستگاه به 30 دستگاه افزايش مي يابد و علاوه بر ساخت مخازن جديد، امکانات ديگري نظير تجهيزات آتش نشاني و ... براي بهره برداري ايمن انبار به آن افزوده شده است.
اين طرح در منطقه‌اي به وسعت 90 هزار متر مربع انجام شده و تمام مراحل طراحي، ساخت، نصب و راه اندازي اين پروژه نفتي از سوي مشاوران، پيمانکاران و سازندگان ايراني صورت گرفته است.
با افتتاح رسمي اين مخازن جديد، حجم ذخيره سازي اين انبار 25 درصد افزايش خواهد يافت.
به گزارش شانا، ظرفيت کنوني ذخيره سازي فرآورده در کشور حدود 12 ميليارد ليتر است که اين ميزان با ساخت انبارها و مخازن جديد در کشور تا پايان برنامه پنجم توسعه، به 16 ميليارد ليتر افزايش خواهد يافت.
هم اکنون ساخت انبار و مخازن جديد ذخيره سازي انواع فرآورده نفتي در استان هاي مختلف کشور در حال انجام است که ساخت اغلب اين تاسيسات از پيشرفتي افزون بر 50 درصد برخوردار است.
مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران پيش از اين به شانا گفته بود: با ساخت انبارها و مخازن جديد و افزايش ظرفيت ذخيره سازي فرآورده هاي نفتي ايران، امکان ذخيره سازي فرآورده هاي نفتي از 50 روز به 80 روز افزايش خواهد يافت.
جليل سالاري تصريح کرده بود: با ساخت انبارهاي جديد، ظرفيت ذخيره سازي فرآورده کشور در سال جاري 1.5 ميليارد ليتر افزايش خواهد يافت./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار