تعدادی از سفرای خارجی در دیدار با استاندار کرمانشاه راههای توسعه همکاریها را بررسی کردند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

تعدادي از سفراي كشورهاي اندونزي‘مالزي ‘تايلند و ارمنستان با سيد دادوش هاشمي استاندار كرمانشاه ديدار كردند.

طي ديدار ونشستي که سفراي خارجي به همراه تعدادي از مديران و كارشناسان امور بين الملل وزارت امور خارجه و نمايندگاني از فائو كه با مهندس سيد دادوش هاشمي استاندار كرمانشاه داشتند؛ضمن تاكيد براينكه اين روابط متقابل و حسنه است كه كشورها را در عرصه بين الملل متمدن جلوه مي دهد ‘خواستار روابط انساندوستانه در صحنه بين الملل شدند و از روابط دوجانبه كشورها استقبال كردند.

استاندار کرمانشاه ضمن خوش آمد گويي و خيرمقدم به سفراي خارجي؛عنوان كرد:اين سفرا هستند كه پيام ملت خود را در جوامع جهاني مخابره و به گوش ديگر ملتها انتقال مي دهند تا اينكه روابط ملتها از نگاه و منظر انساني تبيين و تعريف شود.

وي با اشاره به اينكه عرصه روابط بين الملل عرصه ديپلماسي است‘افزود:در مقطعي از زمان روابط دولتها بر جنگ و تضاد استوار بود و ليكن با گسترش جوامع انساني در دنياي ارتباطات اين رابطه كم كم رنگ باخت و جايگاه ديپلماسي در دولت هاي مختلف گسترش پيدا كرد و محور و ملاك ديپلماسي دولتها حقوق انسانها نام گرفت .

مهندس هاشمي در ادامه گفت:استان كرمانشاه همچنان در تبيين روابط متقابل خود با ديگر كشورها از اصول مسلم نظام خود پيروي و در تدوين راهكارهايي كه بتواند نظام هاي جهاني را در زمينه هاي همكاري و احترام متقابل به يكديگر پيوند دهد خود را سهيم و پايبند به اصول سياست خارجي كشور خود يعني ايران اسلامي مي داند.

در ادامه اين نشست سفراي خارجي به ارائه نظرات و پيشنهادات ديپلماتيك خود در عرصه امور بين المللي پرداختند تا انشاءالله نتايج بهتر و تاثير گذاري در زمينه هاي مختلف اقتصادي ‘كشاورزي و فرهنگي بدست آيد./س




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.