روسيه روز شنبه با افزايش درخواست خود براي برگزاري نشستي بين المللي درباره سوريه اعلام کرد تحريم ها يا مداخله نظامي درمورد اين کشور تنها باعث وخيم تر شدن اوضاع دشوار در سوريه خواهد شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز، "گنادي گاتيلوف" معاون وزير امور خارجه روسيه در مصاحبه با خبرگزاري اينترفکس گفت: منطق ما اين است که درحال حاضر استفاده از فشار بيشتر و اعمال تحريم ها يا تهديد درخصوص توسل به زور ضروري نيست.

روسيه با امتياز وتو خود در شوراي امنيت سازمان ملل متحد و ديگر ابزارهايي که در اختيار دارد ، تلاش کرده است از بشار اسد رئيس جمهور سوريه در برابر محکوميت هماهنگ و اعمال تحريم ها عليه رژيم وي جلوگيري کند.

وزارت امور خارجه سوريه اعلام کرد اين ناآرامي هاي جديد ، بر ضرورت حمايت جامعه بين المللي از طرح عنان تاکيد دارد.

گاتيلوف تصريح کرد استفاده از اقدامات قهري يا محدود کننده بدون شک منجر به تقويت صلح نخواهد شد و تنها باعث وخيم تر شدن اوضاع در سوريه مي شود.

روسيه مي گويد راه بهتر براي موثر واقع شدن طرح صلح عنان در سوريه برگزاري نشست بين المللي است. سرگئي لاوروف وزير امور خارجه روسيه نيز روز چهارشنبه اين پيشنهاد را مطرح کرد .
لاوروف قرار است امروز شنبه کنفرانسي خبري را درمورد ابتکاري براي کمک به حل بحران در سوريه برگزار کند که پيشتر به علت مخالفت آمريکا با مشارکت ايران در اين ابتکار، با مانع روبرو شده است.

گاتيلوف افزود: ايران کاملا حق دارد که در چنين نشستي درباره سوريه مشارکت داشته باشد و ايران مي تواند "نقشي سازنده" را در يافتن راهي براي پايان دادن به درگيري ها در سوريه ايفا کند.

روسيه و چين تاکنون دو قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل متحد را عليه سوريه وتو و از تصويب اين قطعنامه هاي جلوگيري کرده اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار