یک اندیشکده آمریکایی نزدیک به دولت اوباما در گزارش 55 صفحه ای ضمن بیان عدم نیاز ایران به سلاح هسته ای ،به واشنگتن توصیه می کند تا با عدم پیش شرط گذاری در مذاکرات هسته ای آن را به سرانجام مثبت برساند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران؛ اندیشکده "نیوامریکن سکیوریتی" در گزارشی به قلم کولین کال، سیاست گذار اسبق ارشد خاورمیانه ای پنتاگون در دولت اوباما می نویسد:زمانی گزینه حمله نظامی باید قطعی شود که دلیل معقولی در رابطه با ساخت سلاح هسته ای از سوی ایران نیز پدیدار شود.

در گزارش فوق تحت عنوان "خطر ها و رقابت" تاکید شده است که هم آمریکا و هم اسرائیل باید از هرگونه گامی که منجر به عدم بازرسی از تاسیسات هسته ای و عدم مذاکره با ایران می شود پرهیز کنند.

عدم پیش شرط غرب برای ایران

بنابر این گزارش،واشنگتن و تل آویو و عوامل این رژیم در کنگره، نباید خواستار عدم غنی سازی اورانیوم در خاک ایران به عنوان پیش شرط در ادامه مذاکرات هسته ای شوند زیرا چنین رویکردی باعث بی نتیجه بودن مذاکرات می گردد.

در این گزارش تاکید شده است که حتی در صورت دستیابی ایران به سلاح هسته ای این کشور تمایلی به استفاده از آن یا واگذاری آن به گروه های جهادی منطقه برای استفاده علیه رژیم صهیونیستی یا اهداف دیگری را ندارد.

در بخش دیگر این گزارش 55 صفحه ای تاکید شده است:ایران به اندازه کافی در زمینه خطرات سلاح های هسته ای و نگه داری آن‌ها معقول و منطقی است.

ایران در پی احقاق حقوق حقه خود است

به گزارش این اندیشکده ،ایران در مذاکرات هسته ای در پی به رسمیت شناختن حق خود در غنی سازی اورانیوم از سوی آمریکا و متحدینش و رفع تحریم های مالی ـ نفتی است.

اندیشکده "نیو امریکن سکیوریتی"سپس می نویسد:"در حالی که آمریکا و اتحادیه اروپا در ماه‌های اخیر از تعامل خود در غنی سازی اورانیوم با ایران خبر می دهند اما در بیان آن در مذاکرات صورت گرفته امتناع کرده اند.

این طفره رفتن ها جرات این را به مقامات ضد ایرانی آمریکا و اسرائیل داده است تا مدعی شوند که ایران در پی خریدن زمان در مذاکرات هسته ای است. بطوری که جان بولتون از سال 2008 به این سو همیشه حامی حمله نظامی اسرائیل علیه تاسیسات هسته ای ایران شده است.

این اندیشکده در ادامه چهار شرط را پیش پای امریکا و اسرائیل برای حصول موفقیت در زمینه مذاکرات هسته ای به نسبت اقدام نظامی می گذارد و تاکید می کند که حمله رژیم صهیونیستی در کوتاه مدت تاثیری در مسیر ایران نمی گذارد.

در گزارش این اندیشکده وجود رویکرد " توقف ایران هسته ای" و نه "مهار آن"در سیاست های واشنگتن تاکید شده است.

اشتباهات گروه 1 +5 در مذاکرات هسته ای با ایران به ضرر منتهی می شود

اندیشکده فوق در انتهای گزارش خود می نویسد: هرچند که خاتمه دادن غنی سازی اورانیوم آمال نهایی آمریکا و متحدینش است اما اتخاذ رویکردهای کنونی گروه1 +5 نیز فرصت هرگونه توافق با ایران را به صفر کاهش داده و باعث قبول ایران هسته ای و یا مواجه نظامی با کشوری هسته ای می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار