معاون صنايع دستي کشور با بيان اين که اين نمايشگاه بزرگترين نمايشگاه صنايع دستي برگزار شده در کشور است گفت: بيش از 210 کارگاه زنده توليد محصولات صنايع دستي در اين نمايشگاه برپا است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمدحسن صالحي‌مرام در مراسم روز جهاني صنايع دستي با بيان اين مطلب گفت: نمايشگاه بين‌المللي صنايع دستي امسال با حضور بيش از 9 کشور دوست و برادر و با شرکت 850 نفر از صنعتگران در محل نمايشگاه‌هاي بين‌المللي از 17 خرداد آغاز به کار کرده است.

معاون صنايع دستي کشور با بيان اين که اين نمايشگاه بزرگترين نمايشگاه صنايع دستي برگزار شده در کشور است گفت: بيش از 210 کارگاه زنده توليد محصولات صنايع دستي در اين نمايشگاه برپا است.
صالحي‌مرام با بيان اين که اين صنعتگران داراي مهر اصالت يونسکو هستند ادامه داد: آثار اين صنعتگران در واقع در سطح جهان نيز به عنوان برترين‌ها شناخته شده است.
وي تصريح کرد:‌ 31 هنرمند برگزيده کشور که سابقه فعاليت بالا، آموزش، توليد، شرکت‌ در نمايشگاه‌هاي داخلي و خارجي، برخورداري از کيفيت و نوآوري دارند در مراسم امروز مورد تقدير قرار مي‌گيرند.
معاون صنايع دستي کشور در ادامه از رونمايي از تابلوي معرق منبت بين‌الحرمين خبر داد و گفت: اين تابلو به سرپرستي استاد مجيد ميبدي در مدت 2 سال با زحمت و تلاش فراوان خلق شده است.
وي در ادامه از صنايع دستي به عنوان راهکاري براي حل مشکل بيکاري نام برد و گفت: پايداري شغل در عرصه صنايع دستي به ميزان طول عمر انسان‌هاست و با هزينه‌هايي حدود 2 تا 3 ميليون تومان مي‌توان شغل ايجاد کرد.
وي در ادامه از معاون اول رئيس‌جمهور تقاضا کرد که در ايجاد بازارچه‌هاي صنايع دستي در سراسر کشور ياري‌کننده معاونت صنايع دستي باشد چرا که ايجاد اين بازارچه‌ها مي‌تواند مصرف‌کنندگان و توليد‌کنندگان صنايع دستي را با يکديگر آشتي دهد.
معاون صنايع دستي کشور يادآور شد: ايجاد بازارچه هاي صنايع دستي در كشور و ايجاد شهرک صنايع‌ دستي در تهران در مسير فرودگاه امام خميني در دستور کار قرار دارد که با حمايت رياست جمهوري مي‌توان از زميني که براي نمايشگاه‌هاي دائمي بين‌المللي تهران در نظر گرفته شده بود به عنوان فضاي نخستين شهرک صنايع دستي کشور استفاده کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار