مدیر کل اداره مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: نيمه اول سال جاري شاهد اتمام پيوست اجتماعي 6 پروژه شهري خواهيم بود.

به گزارش خبرنگاراجتماعي باشگاه خبرنگاران علی اصغر محکی در خصوص پیوست اجتماعی پروژه های شهری اظهار کرد: با توجه به ابلاغیه شهرداری تهران تمامی طرح های شهری اعم از اینکه در حوزه های خدمات شهری، فنی و عمرانی، شهرسازی و معماری، حمل و نقل و ترافیک یا فرهنگی و اجتماعی باشد، به طور قطع باید دارای پیوست اجتماعی و فرهنگی باشند،بنابراین در ابتدای هر سال تمام پروژه های شهرداری تهران مورد بررسی قرار می گیرد.
وي در ادامه پیرامون تاثیرات مثبت پیوست اجتماعی برای طرح های شهری خاطرنشان کرد: پیوست اجتماعی و فرهنگی در راستای چند هدف انجام می شود که یکی از آن اهداف این است که ما بتوانیم بر آوردی دقیق از پیامدها ، آثار و نتایج اجرای پروژه های شهری داشته باشیم. 
 مدیر کل اداره مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: این پیامدهای اجتماعی و فرهنگی ممکن است مثبت یا منفی تلقی شوند ، اگر آثار برآورد شده مثبت باشد از طریق کاربست های پیشنهادی سعی می کنیم آن ها را به حداکثر برسانیم،  اما اگر در برآوردها به مواردی از پیامدهای منفی برخورد کردیم کاربست اجرایی در جهت کاهش پیامدهای منفی پیشنهاد داده می شود و علاوه بر تمامی این ها باید توجه داشته باشیم نگاه به توسعه شهر یک نگاه صرفا کالبدی و سخت افزاری نیست و باید به موازات آن ، توسعه پایدار تضمین شود.
 وی گفت: از طریق انجام تحقیقات برآورد اجتماعی و فرهنگی، سعی خواهیم کرد سهم و نقش مشارکتی شهروندان را تضمین کنیم تا اطمینان حاصل شود و به یقین، شهروندان بهره کافی را از مواهب شهرداری خواهند برد.
 محکی در ادامه پیرامون جایگاه پیوست اجتماعی با نگاه به محله محوری اظهار کرد: محله محوری هم ناشی از نگاه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران به حکمرانی شهری بوده است یعنی تمامی پیوست های اجتماعی و فرهنگی در گذشته تاکید و تصریح کرده اند که برای اداره خوب شهر باید امور مردم را در سطح محلی به مردم همان محله بسپاریم.
 مدیر کل اداره مطالعات اجتماعی شهرداری تهران همچنین تصریح کرد: در حین اقدام برای به کار بستن نتایج پیوست های اجتماعی و فرهنگی باید حتما به نخبگان محلی و افراد ذی نفوذ محلی و تشکل ها و سازمان های مردم نهاد محلی کمک شود و در این راستا در پیوست های اجتماعی و فرهنگی، سهم و نقش ساختارهای محلی برای هر گونه اقدام پیش بینی می شود.
وی در ادامه از اتمام پیوست اجتماعی شش پروژه شهری خبر داد که شامل پروژه های ، بوستان ولایت، موزه تخصصی بانوان، باغ کتاب، شهر دوستدار کودک، باغ موزه دفاع مقدس و طرح جامع حریم تهران است که این پیوست ها تا قبل از پایان نیمه اول سال به اتمام می رسد./ل
برچسب ها: اتمام ، پروژه ، شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار