ادامه بررسي و تدوين سياست‌هاي کلي اجتماعي نظام در جلسه امروز (شنبه) مجمع تشخيص مصلحت نظام پيگيري شد و شش مواد ديگر از اين سياست‌ها به تصويب رسيد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، در جلسه امروز مجمع تشخيص مصلحت نظام که به رياست آيت‌الله هاشمي رفسنجاني و با حضور اکثريت اعضا تشکيل شد، ادامه بررسي و تدوين سياست‌هاي کلي اجتماعي نظام که از جلسات گذشته آغاز شده و موادي نيز به تصويب رسيده بود، پيگيري شد و شش ماده ديگر از اين سياست ها به تصويب رسيد.

در اين جلسه که رئيس ديوان عدالت اداري، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران و مدعواني از نيروي انتظامي و وزارت اطلاعات نيز حضور داشتند در بخش حفظ و ارتقاي امنيت فردي و اجتماعي، يک بند به اين شرح اضافه شد:

ـ صيانت و ارتقاي حرمت و کرامت انساني و امنيت فردي و تسهيل دادخواهي برابر، براي آحاد جامعه.

همچنين در ادامه سياست‌هاي بخش گسترش عدالت اجتماعي در تمام عرصه هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي، قانونگذاري ـ اجرايي و قضايي کشور ، علاوه بر مواد قبلي ، دو بند ديگر به اين شرح به تصويب رسيد:

ـ ارتقاي سطح رفاه عمومي و شاخص هاي زندگي متناسب با اهداف چشم انداز؛
ـ گسترش کمي و کيفي نظام جامع و کارآمد تأمين اجتماعي به‌ويژه خدمات بيمه درماني و کاهش سهم مردم از هزينه هاي درماني به حداکثر 25 درصد در افق چشم انداز (1404).

ديگر مصوبات جلسه امروز مجمع تشخيص مصلحت نظام به اين شرح است:

ـ ايجاد و توسعه زيرساخت هاي لازم براي گذران مفيد، سالم و سازنده اوقات فراغت و زمينه سازي براي استفاده حداکثري از سرمايه ها و ظرفيت هاي عمومي و تشکل هاي مردمي براي اين منظور و ايجاد تعادل ميان ساعات کار و اوقات فراغت.
ـ سالم سازي محيط اجتماعي و هويت بخشي به سيماي شهرها و روستاهاي کشور متناسب با فرهنگ، هويت اسلامي و ايراني.
ـ هويت بخشي به سيماي شهرها و روستاهاي کشور با روزآمدسازي معماري ايراني ـ اسلامي و رعايت موازين ديني و اخلاقي و آسايش شهروندان در ساخت و سازهاي شهري و روستايي و طراحي اماکن عمومي در جهت سالم سازي محيط اجتماعي کشور.

ادامه اين بحث در جلسه آينده مجمع پيگيري خواهد شد./س3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار