عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی، از امکان انتقال باورها و ارزش های دینی با استفاده از فن آوری های جدید، در فضاهای سایبری و در راستای تبلیغ دینی خبر داد.

سیدرضا نقیب السادات در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، با بیان این مطلب گفت: ارتباطات دینی با مفهوم فرآیند انتقال پیام از مبداء به مقصد در بستر ارزش های دینی می باشد.

وی در ادامه افزود: اساس دین مبین اسلام بر ابلاغ و رساندن پیام است و ما می توانیم با بهره گیری از جاذبه های فن آوری های نوین، اعتقادات و باورهای دینی خود را به دنیا انتقال دهیم.

این مدرس دانشگاه با اشاره به ضرورت مدیریت کارآمد این فن آوری ها تصریح کرد: کسانی که خالق این تکنولوژی های نوین هستند، تفکر خود را در قالب چنین فن آوری هایی به جوامع عرضه می کنند.

وی همچنین بیان کرد: از زمان بروز جنبش های دینی در دو دهه پیشین، توجه روحانیون و دین پژوهان به عرصه رسانه و ارتباطات دینی افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان تغییر دیدگاه های نظری در زمینه تعامل دین و رسانه خاطرنشان کرد: امروزه بروز و ظهور نهضت های دینی با استفاده از رسانه و امکانات آن شکل گرفته که بیداری اسلامی ایجاد شده در منطقه از این موارد می باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.