دبیر چهارمین همایش روحانیت و رسانه از ضرورت استفاده از روش های نوین ارتباطی، در راستای ترویج و تبلیغ دین در حوزه های علمیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد نوروزی در حاشیه همایش روحانیت و رسانه با اشاره به این که یکی از وظائف مهم حوزه های علمیه ترویج و تبلیغ دین است، گفت: به واسطه انقلاب اسلامی فرصت استفاده از تکنولوژی های جدید و رسانه های مجازی در این زمینه، برای حوزه های علمیه ایجاد شده است.

وی با اشاره به محدودیت تبلیغ دینی روحانیت در دوران طاغوت اضافه کرد: این مهم قبل از انقلاب اسلامی به صورت سنتی و برپایه منبر و خاطبه بود و زمینه استفاده از فضاهای جدید خصوصا در عرصه رسانه ارائه نمی شود.

وی با بیان این که استفاده از وسائل ارتباطی نوین در راستای ترویج و تبلیغ دین به معنای غفلت و فراموشی روش های سنتی نیست بیان کرد: باید فرصت مناسبی ایجاد شود تا روحانیون و فضلای جوان از عرصه های جدید ارتباطی در جهت تحول در روش های تبلیغ دینی نهایت استفاده را ببرند.

حجت الاسلام نوروزی در ادامه خاطرنشان کرد: چهارمین همیاش روحانیت و رسانه با عنوان رسانه در سپهر مطالعات دینی به بررسی موضوعات فلسفه دینی ارتباط و رسانه، تعاملات حوزه و رسانه و دورنمای فقه رسانه پرداخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.