معاون وزير راه و شهرسازي گفت: 11 هزار نيروي راهداري براي خدمات دهي در جاده هاي كشور طي تعطيلات تابستاني بسيج شده اند.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت راه و شهرسازي شهريار افندي زاده با بيان اينكه از ابتداي تير ماه شاهد آغاز سفرهاي تابستاني در كشور خواهيم بود، اظهارداشت: تابستان سال گذشته شاهد 152 ميليون جابه‌جايي از طريق سيستم حمل و نقل جاده اي كشور در فصل تابستان بوديم. اما امسال با توجه به اينكه ماه مبارك رمضان را در مرداد ماه داريم بيشتر سفرها در تير و شهريور ماه اتفاق مي افتد كه به همين شاهد فشردگي بيشتر سفرها خواهيم بود .

رئيس سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي با بيان اينكه در تابستان امسال 11 هزار راهدار در قالب بيش از 1100 اكيپ و 2000 گشت راهداري خدمات لازم را به مسافران در جاده هاي كشور ارائه خواهند داد، افزود: تلاش شده تا كنار راهدار خانه ها امكانات مناسب براي جلوگيري از حوادث احتمالي وجود داشته باشد.

وي به ناوگان حمل و نقل عمومي و نحوه خدمات رساني آن در فصل تابستان نيز اشاره كرد و ادامه داد: امسال 18 هزار دستگاه اتوبوس، 33 هزار دستگاه ميني بوس و 34 هزار دستگاه خودروي سواري دراختيار حمل و نقل جاده‌اي كشور خواهند بود و خدمات دهي به مسافران يكي از معيارهاي اصلي در رتبه بندي شركت‌هاي فعال در اين زمينه است.

معاون وزير راه و شهرسازي تصريح كرد: تاكنون 13 استان كه مركز مديريت راه‌هاي كشور مشخص شده‌اند و با بيش از 240 دوربين تصويري كمك شاياني به مديريت ترافيك در جاده‌ها مي‌كنند.

افندي زاده در پاسخ به اين سئوال كه آيا تابستان امسال قيمت بليت در ناوگان حمل و نقل جاده اي كشور افزايش خواهد يافت يا خير گفت: ما منتظر زمان اجراي مرحله دوم قانون هدفمندي يارانه ها هستيم تا با توجه به قيمت سوخت نسبت به تعيين نرخ‌هاي جديد اقدام كنيم.

وي خاطر نشان كرد: چنانچه به هر دليلي اجراي مرحله دوم قانون هدفمندي يارانه ها عقب بيفتد با توجه به تورم و با همكاري شركت‌هاي مربوط نسبت به تغيير قيمت‌ها اقدام خواهيم كرد./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار