380 هزار تن گندم از 465 هزار هکتار مزارع فارس برداشت شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از شيراز ، رئيس سازمان جهاد کشاورزي فارس گفت گندم در اين استان به 2 صورت ديم و آبي کشت مي شود و سطح زير کشت گندم آبي و ديم در فارس 465 هزار هکتار است که از اين ميزان 370 هزار هکتار به صورت آبي و 95 هزار هکتار به صورت ديم کشت مي شود .   
آقاي خرد افزود : ميانگين گندم توليدي پارسال در فارس 4 و 2 دهم تن بود و پيش بيني مي شود امسال بيش از يک ميليون و600 هزار تن گندم در اين استان برداشت شود .
وي گفت : امسال برداشت گندم از اواسط فروردين در جنوب فارس آغاز شد که تير ماه به پايان مي رسد.
برداشت گندم در مناطق شمالي استان فارس هم از اواسط تيرآغاز مي شود و شهريور پايان مي يابد .
مديرعامل شرکت غله و خدمات بازرگاني منطقه سه کشور نيز گفت : تاکنون بخش هاي دولتي و خصوصي گندم برداشت شده را هر کيلوگرم گندم 420 تومان از کشاورزان فارس خريداري کرده است .
آقاي رضوي پور افزود : خريد گندم تا اوايل مهر ادامه دارد و گندم هاي تحويلي در 14سيلوي بخش دولتي و 4 سيلوي فلزي و 10 انبار ماشيني بخش خصوصي ذخيره خواهد شد .
وي گفت : امسال بيش از 120 مرکز خريد گندم در فارس گندم را از کشاورزان تحويل مي گيرند .
براساس تحقيقات موسسه کنترل و ثبت گواهي 187 نمونه گندم توليدي در فارس بررسي شد که پس از آزمايشات تخصصي گندم هاي توليدي اين استان رتبه نخست کميت و کيفيت را در کشور به خود اختصاص دادند .
فارس 27 سال متوالي است که مقام نخست توليد گندم را در کشور دارد و استان هاي خوزستان و گلستان مقام دوم و سوم را دارند ./ج2

برچسب ها: شیراز ، برداشت ، هزاران ، تن ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.